مسئولان کشور، نسبت به پدیده قاچاق انسان حساس باشند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نایین گفت: موقعیت استراتژیک و شاهراه مواصلاتی کشور نیاز به نگاه ویژه مسئولان کشور دارد و اگر بنا نیست با پدیده قاچاق انسان برخورد شود اعلام کنند برخورد نمی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی طارمی دادستان نایین گفت: دغدغه و سوال ما این است مسئولین استانی و کشوری، شورای مبارزه با مواد مخدر، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دایره اتباع خارجی، وزارت کشور، چرا شهرستان نایین را به عنوان شهرستان ۴۰ هزار نفری در نظر می‌گیرند درحالی که این نگاه اشتباه و عدالت توزیعی نسبت به این شهرستان رعایت نمی‌شود.

او افزود: چرا باید پدیده قاچاق انسان در کشور به نحوی صورت پذیرد که یک تبعه غیرمجاز از مرز کشور تا نایین را به راحتی طی کند درحالی که در طول مسیر با وجود حوزه‌های قضائی و نظامی، بایستی در این شهرستان با آن‌ها برخورد شود و اگر بنا نیست با پدیده قاچاق انسان برخورد شود اعلام کنند برخورد نمی‌کنیم.

طارمی افزود: گا‌ها یک تبعه غیر مجاز وقتی دستگیر می‌شود و در بازجویی‌هایی که صورت می‌گیرد هویت آن‌ها مشخص نیست و احتمال دارد با وجود شرایط موجود کشور، از جریان‌ها و گروه‌های تکفیری نیز به کشورمان نفوذ کنند.

او بیان کرد: بایستی نیروی انتظامی، نیرو‌های اطلاعاتی مجموعه شهرستان از آن امکانات و تجهیزاتی که موجود است بیشتر تقویت شوند، باید به این نتیجه برسند که نگاه ویژه به شهرستان داشته باشند چرا که وقتی برخوردی در زمینه قاچاق صورت می‌گیردد حواشی آن درگیر مردم می‌شود.

دادستان نایین با اشاره به دستگیری بیش از ۳۵۰۰ تبعه بیگانه در این شهرستان افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۰۰ متهم در خصوص قاچاق انسان دستگیر شدند که به حبس یا جزای نقدی محکوم شدند که اگر ما برخورد نکنیم خودرو‌های حامل اتباع خارجی به راحتی از نایین عبور می‌کنند.

طارمی با بیان اینکه خط ترانزیت معروفی که نایین در مسیر آن وجود دارد به کشور‌های اروپایی ختم می‌شود، افزود: شهرستان نایین گلوگاه ومقر مبارزه با قاچاق کالاو ارز است و اگر مقایسه‌ای با آمار جهانی انجام شود حدود یک درصد کشفیات مواد مخدر دنیا در نایین اتفاق می‌افتد.

او بر لزوم توجه مسئولان کشور، به گلوگاه و مقر مبارزه با قاچاق انسان، کالا و ارز تاکید نمود.

دادستان نایین درپایان با اشاره به حکم حبس ۲۰ سال برای توزیع کنندگان مواد مخدر گفت: با کسانی که امنیت اقتصادی و اجتماعی را به خطر می‌اندازند هیچ گونه اغماض و تعارفی نداریم و برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار