آغاز واگذاری خودرو‌های آتش نشانی ایرانی به فرودگاه‌ها

آیین واگذاری خودروهای آتش نشانی ایرانی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در شرکت ایران خودرو دیزل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناو هوایی در مراسم آئین تحویل خودرو‌های آتش نشانی گفت: یاد و خاطره امام راحل را گرامی می‌داریم و درود می‌فرستیم. مفتخریم که در این ایام یکی از پروژه‌های مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت را به بهره برداری می‌رسانیم.

او بیان کرد: تأیید اجرای توانمندی این پروژه گرفته شده است. بعد از انقلاب اسلامی امکان خرید تجهیزات هوایی وجود داشت علی‌رغم وجود توانمندی در کشور؛ عموما خودرو‌های آتش نشانی وارداتی بودند اما بعد از آن ورود کردیم به این موضوع و داخلی‌سازی کردیم.

خودکفایی کشور در تأمین خودرو‌های آتش نشانی فرودگاهی

امیرمکری افزود: اکنون در تأمین خودرو‌های آتش نشانی فرودگاهی مشکلی وجود ندارد و در این زمینه به خودکفایی رسیده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناو هوایی ادامه داد: برای تولید خودرو‌های آتش نشانی فرودگاهی نیازمند ارتقاء دانش هستیم و مهم‌ترین بحث آن کشنده‌هاست. حدود ۶۶ دستگاه تا سال آینده به ناوگان‌ها تحویل داده خواهد شد.

محمد زالی مدیر ایران‌خودرو دیزل گفت: امروز بازسازی اتوبوس‌ها و ون پایه گازسوز با پیمایش ۳۵۰ کیلومتر عرضه شده است. تقاضا داریم در رابطه با خودرو‌های تجاری بررسی شود چرا که می‌توانیم آن‌ها را پشتیبانی کنیم.

او بیان کرد: بحثی در جامعه مطرح است من باب انحصار در صنعت خودروسازی اما اینگونه نیست و تمام افراد در این حوزه فعالیت می‌کنند.

زالی افزود: گران فروختن خودرو در منطق ما نیست؛ بحث دیگر نوسازی خودروهاست که در تلاش هستیم خودرو‌های کهنه را نوسازی و بازسازی کنیم.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل افزود: در کمک به خودکفایی آمادگی داریم و می‌توانیم خودکفایی اتوبوس، ون و کامیون را انجام دهیم همچنین می‌توانیم در کنار آن خودکفایی ریل و راه آهن را نیز انجام دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار