آخرین خبر‌ها از مناطق سیل زده شهرستان جاسک:

۴۰ واحد مسکونی جدید در روستای سدیج احداث می‌شود/ جا به جایی روستا‌های لیره‌ای و پرکوه قطعی شده است

فرماندار شهرستان جاسک گفت: ۴۰ واحد مسکونی جدید با کمک خیران و بنیاد مسکن در روستای سیل زده سدیج احداث می‌شود.

محمد رادمهر، فرماندار شهرستان جاسک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،گفت: ۴۰ واحد مسکونی جدید با کمک خیران و بنیاد مسکن در روستای سیل زده سدیج احداث می‌شود.

رادمهر افزود: ۲۰ واحد مسکونی توسط یک خیر ساخته می‌شود و با امکانات کامل در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

او گفت: ۲۰ واحد مسکونی دیگر هم از سوی بنیاد مسکن احداث خواهد شد.

فرماندار شهرستان جاسک با اشاره به اینکه آب تمامی روستاه‌های سیل زده وصل شده است، افزود: البته مشکلاتی در شبکه آبرسانی وجود دارد که به زودی رفع می‌شود.

رادمهر گفت: برق اکثر روستا‌ها نیز وصل شده است و تنها برق دو روستا که امکان جا به جایی آن‌ها وجود دارد، از طریق ژنراتور تامین می‌شود.

او افزود: راه‌های روستایی مناطق سیل زده هم بازگشایی شده و تنها راه یک روستا به علت کوهستانی بودن مسدود است که تلاش برای بازگشایی این راه نیز ادامه دارد.

فرماندار شهرستان جاسک گفت: جا به جایی روستا‌های لیره ای، پرکوه و بخشی از روستای سدیج به مکانی دیگر قطعی شده است و موضوع جا به جایی روستا‌های دیگر هم که در مسیل سیل قرار دارند، در دست بررسی و مطالعه است.

محمد رادمهر افزود: با ایجاد یک سد در منطقه پرکوه تعداد زیادی از روستا‌ها از خطر سیل در امان خواهند بود.

رادمهر گفت: کمک رسانی به مناطق سیل زده با همکاری گروه‌های امدادی از جمله هلال احمر و گروه‌های جهادی همچنان در حال انجام است و نیرو‌ها در حال پاکسازی محوطه منازل و کوچه‌ها هستند.

او افزود: ساکنان تعدادی از روستا‌ها که اسکان اضطراری داده شده بودند، به خانه‌های خود بازگشته اند، اما تعدادی دیگر از ساکنان روستا‌ها از جمله روستای کروچ همچنان در چادر و در کمپ‌های اسکان موقت زندگی می‌کنند.

فرماندار شهرستان جاسک با اشاره به اینکه برخی از سیل بند‌ها ترمیم شده است، گفت: برای ترمیم سیل بند‌ها و احیای زمین‌های کشاورزی تخریب شده به ماشین آلات سنگین زیادی نیاز داریم.

محمد رادمهر به مشکلات صیادان جاسکی هم اشاره کرد، افزود: راه‌های دسترسی صیادان به دریا همچنان مسدود است.

رادمهر با اشاره به اینکه تعداد زیادی از قایق‌های صیادی در سیل اخیر به طور کامل تخریب و یا مفقود شده است، گفت: تعدادی از قایق‌های آسیب دیده صیادان با همکاری نیروی دریایی سپاه در حال تعمیر است.

او افزود: سه مدرسه جدید هم در مناطق سیل زده جاسک با کمک خیران ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.