مفهوم نخبگی در پیشرفت کشور نقش عمده‌ای ایفا می کند

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه گفت : اساس مفهوم نخبگی، به شخصی که در پیشرفت کشور سهیم باشد و نقش عمده‌ای ایفا کند، معنا می‌گیرید.

به  گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،آوات طاهرپور رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه گفت : بنیاد نخبگان استان کرمانشاه مجری سیاست‌ها و آئین نامه‌های بنیاد علمی نخبگان است که تحت نظارت ستاری، معاونت علمی ریاست جمهوری انجام وظیفه می‌کند و در واقع وظیفه بنیاد علمی نخبگان کشف و شناسایی استعداد‌های برتر و نخبگان منطقه و وارد کردن این افراد به چرخه خدمت کشور است.

او با بیان اینکه نخبگان ما باید در پیشرفت کشور سهیم باشند، گفت : با توجه به نقش بی‌بدلیل نخبگان در پیشرفت جامعه و به‌خصوص جامعه استانی و کشور همانند بقیه کشور‌ها افراد تحت عنوان نخبه باید به عنوان سرمایه نیروی انسانی مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه افزود: بعضی از افراد نیز به‌عنوان استعداد برتر و نخبه بالقوه هستند که باید مراحل نخبگی را طی کنند و به جمع معدود نخبگان کشور بپیوندند تا بتوانند بهترین خدمات را چه در حیطه مدیریتی و علمی داشته باشند.

او گفت: بنا بر دغدغه‌هایی مربوط به مهاجرت نخبگان و حمایت‌های که باید از نخبگان انجام می‌شد در واقع بنیاد علمی نخبگان به فرمایش مقام معظم رهبری از سال ۸۳ کار خود را آغاز کرد، اما بنیاد علمی استان از دی‌ماه سال ۸۹ فعالیت‌ها خود را با نظارت بنیاد علمی شروع کرد.

طاهرپور با اشاره به فعالیت ۹ ساله این بنیاد در استان، افزود: تعریف حرفه‌ای نخبگی بنا بر مصوبات بنیاد با تعریف عام نخبگی که در بین مردم وجود دارد متفاوت است.

او در تعریف حرفه‌ای نخبگی که در ذیل برنامه ششم توسعه نیز آمده، گفت: اساس مفهوم نخبگی بر مبنای پیشرفت کشور یعنی شخصی که در پیشرفت کشور سهیم باشد و نقش عمده‌ای ایفا کند معنا می‌گیرید و علاوه بر این ویژگی‌های مثل ذهنی، شخصیتی برجسته، تخصص و خبرگی، فعالیت در چارچوب ارزش‌های اسلامی و دارا بودن روحیه پیش‌وری به جای پیش‌رو از مولفه‌های موثر برای تعریف نخبگان است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.