فعالیت ۲۵ شرکت دانش بنیان با حمایت بسیج علمی و فناوری

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی گفت: ۲۵ شرکت دانش بنیان با حمایت بسیج علمی و فناوری در محل سازمان فعالیت‌های علمی خود را ادامه می‌دهند.

فعالیت ۲۵ شرکت دانش بنیان با حمایت بسیج علمی و فناوریبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، عظیمی‌ فرمسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی گفت: یکی از اقدامات بسیج علمی، پژوهشی و فناوری ایجاد پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان در محل سازمان است که اکنون محل فعالیت ۲۵ شرکت دانش بنیان شده است.

او با بیان اینکه در زمینه تجاری‌سازی محصول نیز کمک‌هایی به این شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود، اظهار کرد: مرکز رشد و خلاقیت، خانه نخبگان و کارگاه ویژه افراد مبتکر و خلاق از دیگر ظرفیت‌هایی است که در سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در راستای حمایت از نخبگان فعال شده است.

عظیمی فر با اشاره به یکی از کارگاه‌هایی که با حمایت بسیج علمی و پژوهشی فعالیت خود را شروع کرده، بیان‌کرد: این کارگاه محصولات ارگونومیک تولید می‌کند.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) استان عنوان کرد: کل سرمایه‌گذاری این کارگاه ۱۸۰ میلیون تومان است که ۱۵۰ میلیون تومان توسط یک سرمایه‌گذار و ۳۰ میلیون نیز خود جوان نخبه مخترع محصول، تأمین شده و سازمان نیز پنج میلیون تومان تسهیلات ارائه کرده است.

او با اشاره به اینکه ایران در جمع محدود کشور‌های دارنده انرژی هسته‌ای است، تصریح کرد: میانگین سرعت رشد علمی ایران ۱۶ برابر بسیاری از کشور‌ها است و بر اساس آمار، ایران اسلامی در حال حاضر رتبه ۱۴ علمی در جهان، و رتبه سیزدهم زیست فناوری را دارد که بسیار ارزشمند است.

عظیمی فر با بیان اینکه این سرعت رشد و شتاب علمی ایران بر اساس مقالات ISI ارائه می‌شود، ادامه داد: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری برای حمایت از نخبگان و پژوهشگران در خراسان‌جنوبی در تلاش است.

گفتنی است که در پایان نشست خبری، این کارگاه تولیدی با حضور مسئولین سپاه انصارالرضا (ع) و خبرنگاران افتتاح شد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار