معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

پرواز‌های مسافربری بزودی در شهرستان سرخس برقرار می‌شود

فرودگاه سرخس مدت‌ها است که آماده بهره‌برداری بوده و از آن استفاده نمی‌شود، به این منظور توافقی صورت گرفت تا سیکل‌های پروازی با تضمین شرکت نفت و پالایشگاه گاز خانگیران انجام شود.

پرواز‌های مسافربری بزودی در شهرستان سرخس برقرار می‌شود/ بهره‌برداری از ۷۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در خراسان رضوی همزمان با دهه مبارک فجربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست آئین کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های اقتصادی شهرستان سرخس گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان امسال، ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی و عمرانی در خراسان رضوی مورد بهره‌برداری قرارگرفته و تعدادی پروژه دیگر هم افتتاح خواهد شد.

او افزود: تمرکز فعالیت‌های اقتصادی استان بر بخش مردمی و بخش خصوصی است، نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی در ایام دهه مبارک فجر افتتاح و کلنگ‌زنی خواهیم کرد که آثارش برای مردم شریف استان دیده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در ایام مبارک فجر حدود ۷۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در خراسان رضوی افتتاح خواهد شد که بخشی از آن‌ها مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

رسولیان بیان کرد: بحث برقراری پرواز در شهرستان سرخس از موضوعاتی است که مورد توجه قرار دارد، در این راستا فرودگاه سرخس مدت‌ها است که آماده بهره‌برداری بوده و از آن استفاده نمی‌شود، به این منظور توافقی هم صورت گرفت تا سیکل‌های پروازی با تضمین شرکت نفت و پالایشگاه گاز خانگیران انجام گیرد؛ همچنین یک بخشی را هم آستان قدس قبول می‌کند تا بتوانیم با پیگیری از طریق شرکت‌های هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها پرواز را در شهرستان سرخس برقرار کنیم.

فرماندار شهرستان سرخس در ادامه این جلسه گفت: طی دهه مبارک فجر ۶۲ پروژه در شهرستان سرخس با اعتباری بالغ بر ۲۴۲ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که در مجموع این پروژه‌ها برای هزار و ۶۷ نفر اشتغال مستقیم و برای سه هزار و ۳۶۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می کند.

فرماندار سرخس ادامه داد: به این منظور تعداد هفت پروژه امروز با حضور استاندار خراسان رضوی در شهرستان سرخس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی هم در بخشی از این جلسه گفت: برخی از پروژه‌هایی که امروز با حضور استاندار خراسان رضوی در شهرستان سرخس افتتاح شد، پروژه‌هایی بود که تلاش‌های زیادی در طی سال‌ها برای آن‌ها انجام گرفته بود، پروژه‌ای نظیر انتقال آب از سد دوستی به سرخس از همین نوع پروژه‌ها بود که خوشبختانه مردم این شهرستان با از آبی با کیفیت بهتر استفاده خواهند کرد.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به تحقق تدبیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد افزود: در رابطه با تحقق منطقه آزاد سرخس یک آرزوی دیرینه ۲۴ ساله وجود داشت که خوشبختانه بعد از آمدن لایحه آن هفته گذشته در منطقه ویژه اقتصادی سرخس جلسه‌ای با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و جمعی از اعضای آن برگزار شد که این مهم به تصویب کمیسیون رسید و امیدواریم بعد از ایام تعطیلات مجلس تا پایان عمر مجلس دهم آن را به تصویب صحن علنی برسانیم.

او بیان کرد: افتتاح پروژه با اهمیت و تاریخی شبکه آبیاری سد دوستی برای کشاورزان شهرستان سرخس از جمله پروژه‌های مورد بهره‌برداری قرار گرفته امروز بود.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.