کارشناس هواشناسی گیلان به کاهش ۲۵ درجه‌ای دمای هوا اشاره کرد و گفت: بارش برف از فردا مناطق جلگه‌ای استان را سپید پوش می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مازیار غلامی، کارشناس پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، دمای هوای گیلان به تدریج ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد سردتر می‌شود و با توجه به برودت هوا شاهد بارش برف در مناطق جلگه‌ای استان خواهیم بود.

او، با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد بارش شدید باران در همه مناطق استان هستیم، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش بینی هوا، فردا و پس فردا در مناطق جلگه‌ای شاهد بارش برف خواهیم بود.

کارشناس پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: کاهش محسوس دما، وزش باد شدید و مه آلود بودن هوا نیز از دیگر پدیده‌های جوی استان در این مدت است.

مازیار غلامی از رانندگان و مسافران خواست با توجه به برودت هوا و بارش برف در مناطق کوهستانی، از تردد غیر ضروری در این محور‌ها خود داری کنند و یا در صورت تردد حتما به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز باشند.

او با هشدار به کاهش محسوس دما، از گلخانه داران، مرغداری‌ها و واحد‌های کشاورزی خواست تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خطرات ناشی از بارش برف و سرمازدگی بیاندیشند.

کارشناس پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان افزود: دریای خزر نیز از امروز تا روز سه شنبه مواج و طوفانی است و برای فعالیت‌های دریایی به ویژه صیادی نامناسب است.

مازیار غلامی گفت: همچنین برای روز چهارشنبه یخبندان شدید پیش بینی شده است که با رعایت موارد ایمنی می‌توان از هرگونه حوادث ناگوار جلوگیری کرد.

او تصریح کرد: در حال حاضر دمای شهر رشت مرکز استان ۷ درجه سانتی گراد و رطوبت نسبی هوا ۹۳ درصد است.

محمد رضا نازک کار، مدیر کل حمل نقل جاده‌ای و راهداری گیلان هم از آمادگی ۵۱۷ نفر از کارکنان این اداره کل خبر داد و گفت: اکیپ‌های راهداری و راهدارخانه‌های استان برای بارش برف آینده در آماده باش کامل هستند تا در صورت نیاز به مردم خدمت رسانی کنند.

او، با بیان اینکه علاو بر اینکه ۳۳ دستگاه از بخش خصوصی هم به حالت آماده باش هستند، افزود: ۶ هزارتن ماسه و ۳ هزار تن نمک هم در این زمینه پیش بینی شده است.

ناصر حاج محمدی، شهردار رشت هم از اعلام آمادگی هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان شهرداری برای مدیریت بحران در بارش برف آینده خبر داد و گفت: ۵۴ دستگاه ماشین آلات شهرداری برای برف روبی و بازگشایی برف به حالت آماده باش هستند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.