آقاتهرانی:

باید به شفافیت اقتصادی نمایندگان توجه شود

دبیرکل جبهه پایداری گفت: در حوزه اقتصادی نمایندگان ابتدا به بحث شفافیت اقتصادی خود نماینده باید توجه شود و نماینده نباید درگیر مفاسد اقتصادی و مالی باشد.

به گزارش حوزه  احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی آقا تهرانی دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در اولین جلسه از سلسله جلسات رو در رو با نامزد‌های انتخابات مجلس که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با عنوان " آیا وکیلم؟! " برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره مسائل فرهنگی کشور گفت: مسائل فرهنگی پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد، مشکل فرهنگی داریم و در زمانی که بنده رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بودن تلاش‌هایی کردم که بتوانم بخشی از مشکلات را حل کنم.

او ادامه داد: یکی از مشکلات فراوانی مراکز و موسسات فرهنگی است که به شکل موازی فعالیت می‌کنند و هیچ ارتباطی هم با هم ندارند. ۸۱ موسسه فرهنگی داریم که از هم بی‌خبرند و هر کدام هم بودجه دارند.

آقاتهرانی تصریح کرد: ما یک مهندسی فرهنگی درست نداریم، شورای عالی انقلاب فرهنگی هم تلاش کرد چیز‌هایی را درست کند، ولی به نتیجه نرسید.

او ادامه داد: گاهی در کشور کار‌هایی می‌شود، ولی بعد مسولان بعدی پی گیری نمی‌کنند، مثل بحث مسکن مهر که زحمات زیادی برایش کشیده شد، ولی بعد دیدیم آقای آخوندی چه حرف‌هایی زد و گفت افتخارم این است که حتی یک خشت هم روی خشت نگذاشتم.

دبیرکل جبهه پایداری درباره دارایی‌های اقتصادی خود گفت: سطح زندگی ام تقریبا متوسط است، یک پژو پارس دارم، یک خانه هم در قم دارم، یک آپارتمان کوچک هم در اصفهان به ما ارث رسیده است، شهریه حوزه را هم نمی‌گیرم، محتاج هم نیستم. دارایی همسرم هم نیمی از خانه‌ای است که به وی برای مهریه داده ام.

او درباره سوال یکی از دانشجویان گفت: اینکه گفته می‌شود آقای محصولی هزینه در تامین هزینه‌های جبله پایداری نقش داشته درست نیست، اگر هم کسی مث گوید بیاید ثابت کند.

به شفافیت آرا و شفافیت اقتصادی معتقدم

دبیر کل جبهه پایداری گفت: بنده هم به شفافیت آرا و به هم شفافیت معتقدم، آرای نمایندگان وقتی شفاف شود مشخص می‌شود آن‌ها چه عملکردی دارند.

او افزود: ما در حوزه فرهنگی مشکلاتی داریم و بحث فرهنگی بنیادی‌ترین چیزی است که اگر حل شود، بسیاری از مسائل حل خواهد شد. متاسفانه آن طوری که بنده می‌بینم ما وضعیت فرهنگی نابسامانی داریم.

آقا‌تهرانی تاکید کرد: شاید نیاز باشد نوع عملکرد مجلس را تغییر دهیم این مسائل جزو مسائل تحقیقاتی در دانشگاه‌ها باید باشد، ولی متاسفانه مراکز علمی ما از مراکز قانون گذاری و اجرایی گسسته‌اند و این به دلیل ضعف‌هایی است که ما داریم.

دبیرکل جبهه پایداری درباره سوالی پیرامون بحث عدالت اقتصادی و چگونگی رفع مشکلات اقتصادی اظهار داشت: یک نماینده مجلس نه تنها باید فاسد و مفسد نباشد بلکه باید حساس تیز هم باشد و این خیلی بد است که میبینیم حدود یک سوم نمایندگان فعلی مجلس به دلیل فساد مالی رد صلاحیت می‌شوند.

او ادامه داد: در حوزه اقتصادی نمایندگان ابتدا به بحث شفافیت اقتصادی خود نماینده باید توجه شود و نماینده نباید درگیر مفاسد اقتصادی و مالی باشد.

آقا‌تهرانی درباره سوال دیگری تاکید کرد: عدالت باید در زمینه‌های مختلف درست تعریف و بیان شود، عدالت یعنی قرار دادن هر چیزی در جای خودش و این مسئله در حوزه اقتصاد مسئله جدی‌تری می‌شود.

او افزود: باید تلاش کنیم کسانی که در حوزه اقتصادی وارد مجلس می‌شوند با اقتصاد اسلامی آشنایی و نسبت به آن آگاهی داشته باشند و برای پیاده سازی اقتصاد اسلامی تلاش کنند.

آقاتهرانی با اشاره به مشکلات بانکداری در کشور تاکید کرد: عده‌ای وجود دارند که اجازه نمی‌دهند مسائل مربوط به بانکداری حل شود و نیاز است که یک دولت قوی شکل بگیرد که بتواند در مقابل این افراد بایستد. متاسفانه ما هنوز یک بانک اسلامی به صورت پایلوت هم در کشور راه اندازی نکرده‌ایم.

دبیرکل حزب پایداری یادآور شد: متاسفانه دلبستگی برخی به غرب و اینکه فکر می‌کنند غربی‌ها بهتر از ما می‌فهمند مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است.

او در پاسخ به سوال دیگری تصریح کرد: لیست جبهه پایداری بحث سامانه شفافیت اقتصادی خواهد پیوست، البته تصمیم شورای مرکزی این بود که هر کدام مبلغ ۲۰ میلیون برای تبلیغات بدهند، حتی یکی از دوستان ما در شورای مرکزی گفت یک راننده تاکسی گفته ماشینم را می‌فروشم که من گفتم به این اقدام نیازی نیست و چنین کاری نکند.

آقاتهرانی یادآور شد: کسی را می‌شناختم که برای انتخابات ۱۵ میلیارد خرج کرد چنین مسائلی وجود دارد و شما دانشجویان باید بصیرت افزایی کنید و به مردم بگویید که به چه کسی رأی بدهند.

او تصریح کرد: ما برای تبلیغات پول آنچنانی نداریم، با این حال اگر توانستیم به مجلس راه پیدا کنیم که خدمت خواهیم کرد اگر هم نشد که نشده است.

دبیرکل جبهه پایداری تاکید کرد: کسی به ما ساختمان و دفتر نداده و از هیچ دولتی هم چیزی نگرفتیم، دفتر ما هم الان جایی است که خود بنده رهن کردم، راستش دل ما برای رفتن به مجلس لک نمی‌زند.

او گفت: گاهی برخی از نمایندگان تنها سر و صدا می‌کنند و ممکن است برخی فکر کنند که این نماینده خیلی خوب کار می‌کند، ولی اگر آرائش شفاف شود و مشخص شود نمایندگان چه طرح هاست آن وقت مشخص می‌شود که چه نماینده‌ای کار کرده است و این نیست که نماینده فقط حرف بزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار