وزیر امور اقتصادی و دارایی:

اقتصاد مردم بنیان از خصوصی سازی فراتر است

دژپسند گفت: مردم بنیادی کردن از خصوصی سازی فراتر است به عبارتی شکل جامعه تری را برای ما به تصویر می کشد.

وزیر اقتصادبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی آخرین دستاوردهای فناورانه بازار سرمایه اظهار کرد: مردم بنیادی بودن اقتصاد وجوه گوناگونی دارد.  در حکمرانی، تامین مالی و قائده گذاری باید این نخ تسبیح حاکم باشد.

وی افزود: مردم بنیادی کردن از خصوصی سازی فراتر است به عبارتی شکل جامعه تری از اقتصاد  را برای ما به تصویر می کشد. در مردم بنیادی اصالت تصمیم گیری در مدیریت منابع و دارایی های افراد به خود افراد مربوط می شود.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: در این بحث اقتصاد مردم بنیان ملاک این می شود که آن چه مردم دارند تا جایی که اضرار به غیر صورت نگیرد مبنا خود مردم هستند.

دژپسند گفت: حکومت برخواسته از آرای مردم فقط در جایی مجاز به مدیریت  دارایی های مردم است که رفتار مردم اضرار به غیر ایحاد کند. امروز چهلمین دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، ما باید تمام تلاش خود را به این معطوف کنیم که این نگاه تحقق پیدا کند.

این مقام مسئول ادامه داد: تحقق حداکثری اقتصاد مردم بنیاد، بازار سرمایه است. بازار سرمایه در مالکیت امکان گستره عمومی را فراهم می کند و منجر به مشارکت حداکثری می شود. در بازار سرمایه ای که مبتنی به فناوری های نوین باشد موضوع مردمی شدن به سهولت اجرایی می شود. یکی از دغدغه های ما در بازنگری قانون تجارت این بود. یعنی همه صاحبان سهام با هر میزان سهم بتوانند در مدیریت دارایی ها مشارکت گنند.

وی تاکید کرد: فقط با تشکیل مجامع الکترونیکی می توان این کار را کرد. یکی از مهم ترین مجاری برای رشد اقتصاد، وجود اطلاعات صحیح، به موقع و ارزان قیمت است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: در درآمد‌های پایین، افراد دوست دارند سپرده‌های خرد را درگیر رونق اقتصادی کنند که امکانش از طریق بازار سرمایه مهیا می‌شود. اینکه ما در ۲ سال اخیر به شدن بر این موضوع متمرکز شده ایم تا مقیاس‌های را به توده مردم ببریم.

دژپسند با اشاره به اینکه مردم بنیانی شفافیت، پمپاژ اطلاعات و استفاده از همه این با هم برای سیاست گذاری یک میدان بزرگی  مطلوب است، گفت:  در شرایطی که ما از اقتصاد مبتنی بر بودجه نفتی دولت فاصله می‌گیریم و نفت را به سمت کارکرد اصلی اش هدایت می کنیم و نظام بانکی را به تامین مالی اصلی هدایت می کنیم، بازار سرمایه باید با یک سرعت بالا میدان گشایی کند. بازار سرمایه باید در مدرنیزه کردن و تعمیق بخشیدن تلاش کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار