ارتقای رتبه ۱۰ رقمی کرمانشاه از رتبه ۱۷ کشوری به هفتم در زمینه پرداخت تسهیلات

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه گفت : ارتقای رتبه ۱۰ رقمی کرمانشاه از رتبه ۱۷ کشوری به هفتم در زمینه پرداخت تسهیلات به استعداد‌های برتر، از دستاورد‌های این بنیاد طی سال گذشته بوده است.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،آوات طاهرپور رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه با اشاره به دستاورد‌های بنیاد نخبگان استان کرمانشاه، گفت : طی سال گذشته با توجه به نیاز‌هایی که در ارتباط با سند راهبردی کشور در امور نخبگان وجود داشت، بنیاد نخبگان استان یک طرحی به نام طرح «هیوا» را به بنیاد علمی نخبگان ارائه داد.

او گفت : این کلمه یک کلمه کردی و به معنی امید و آرزو است که در حقیقت این اسم در مناطق کردنشین تبعیض جنسیتی ندارد.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه، در توضیح تکمیلی طرح هیوا، افزود: طرح هیوا برگرفته از عبارت هدایت، یاری و واکاوی استعداد‌های برتر است، یعنی تمام آئین‌نامه‌ها و اهداف سیاست‌های بنیاد در قالب این طرح در استان بومی خواهد شد.

او گفت: برای این منظور با حمایت استانداری تمامی فرمانداری‌ها در این امتداد با بنیاد همسو شدند تا بتوانیم تمامی سیاست‌ها و اهداف بنیاد را در اقصی نقاط استان اجرا کنیم و بتوانیم استعداد‌های برتر را از اقصی نقاط استان پیدا و به چرخه خدمت به کشور وارد کنیم، ضمن اینکه از تمرکزگرایی پرهیز می‌کنیم و فقط به مرکز استان نمی‌پردازیم.

طاهرپور، بنیاد نخبگان استان کرمانشاه را به عنوان دبیر منطقه پهنه غرب کشور معرفی کرد و گفت: استان‌های همدان، کرمانشاه، کردستان، ایلام و لرستان پهنه غرب کشور محسوب می‌شود که کرمانشاه به عنوان دبیر این منطقه شناخته شده است.

او گفت: هر سال بنیاد ملی نخبگان در راستای شناسایی استعداد‌های برتر فراخوان می‌دهد که پس از تحویل مدارک، تعدادی از این افراد مشمول دریافت تسهیلاتی (در زمینه جوایز تحصیلی) می‌شوند.

ارتقای رتبه ۱۰ رقمی کرمانشاه از رتبه ۱۷ کشوری به هفتم در زمینه پرداخت تسهیلات به استعداد‌های برتر از دیگر دستاورد‌های بنیاد نخبگان استان کرمانشاه بود که طاهرپور به آن اشاره کرد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار