اختصاصی/

نرخ عوارض قطعه اول آزاد راه تهران-شمال تعیین شد/ تهران تا چالوس یک ساعت و نیم کوتاه می‌شود

نرخ عوارض قطعه یک آزادراه تهران-شمال برای تردد راحت‌تر مسافران زیر ۵۰ هزار تومان است.

 نرخ عوارض قطعه اول تهران-شمال تعیین شد/ تهران تا چالوس 1ساعت و نیم کوتاه می‌شودخیر الله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه قطعه اول آزادراه تهران- شمال در اوایل اسفند به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: هم اکنون این قطعه در حال تمیز کاری و جمع آوری کارگاه‌های حاشیه‌ای است و با توجه به آنکه تردد ماشین سنگین از چند روز آینده در این آزادراه ممنوع می‌شود بنابراین به سرعت در حال جمع‌آوری و خروج تجهیزات و ماشین‌آلات از این آزادراه هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اورژانس و پلیس راهور در حال تجهیز ساختمان‌های خود در این قطعه هستند، گفت: به طور هم زمان تمامی اقدامات از جمله تامین تجهیزات، تمیزکاری و رنگ کاری در این آزادراه در حال انجام است و تا چند روز آینده تمامی این اقدامات به صورت کامل تمام و تا اوایل اسفند به بهره برداری می‌رسد.

او گفت: شرکت ارتباطات هم در حال نصب دکل‌ها برای آنتن دهی شبکه تلفن و موبایل است و سرتاسر این مسیر فن کولرها هم در حال نصب است.
 
خادمی اظهار کرد: در برخی از مسیر‌های این قطعه مشکل برق وجود داشت که با هماهنگی وزارت نیرو مشکل برق و تامین آن در سرتاسر این مسیر برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: بازدید از اتوبان تهران - شمال

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور به نرخ عوارض این آزادراه هم اشاره کرد و گفت: نرخ عوارض مشخص شده و پیشنهاد آزادراه بر اساس برابر هزینه‌ها بوده، اما با توجه به آنکه این آزادراه با هماهنگی بنیاد مستضعفان و دولت ساخته شده در تلاش هستیم که نرخی برای این مسیر تعیین کنیم تا فشار چندانی به مردم و مسافران برای تردد از این آزاد راه ایجاد نشود.

خادمی با اشاره به اینکه اخذ عوارض از این آزادراه به صورت الکترونیکی است، گفت: تمامی دستگاه‌های ITC و دوربین‌های تردد شمار در این آزادراه نصب شده و قبل از بهره برداری به صورت کامل تمامی اقدامات آن انجام می‌شود.

او اظهار کرد: ساخت این قطعه از چند سال گذشته آغاز شده و در بازه‌ای از زمان توسط چینی‌ها ساخته شده بود که پیشرفت چندانی نداشت بنابراین از سال ۹۲ ساخت این پروژه به بنیاد مستضعفان سپرده شد که در طول چند سال گذشته بیش از ۷۶ درصد پیشرفت داشت.
 

قطعه اول آزاد راه تهران_شمال ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه برد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این قطعه هزینه شده که اگر این هزینه‌ها با نرخ‌های امروز انجام می‌شد به ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌رسید.

خادمی با اشاره به اینکه ساخت این قطعه ۶۵ کیلومتر مسیر تهران تا چالوس را کوتاه کرده و حدود یک ساعت و نیم زمان سیر سفر را کوتاه کرده است، گفت: مصرف سوختی که برای این قطعه ارزیابی شده حدود ۹۰ میلیون لیتر در طول سال است که تقریبا برابر با کل مصرف سوخت کشور در طول روز می‌شود، بنابراین عدد قابل توجهی برای مصرف سوخت کشور به شمار می‌رود.

او با اشاره به اینکه جاده قدیمی چالوس یک جاده پر پیچ و خم و خطرناکی به شمار می‌رود، گفت: این آزادراه ۴ خطه که از انتهای اتوبان آزادگان شروع می‌شود تماما توسط متخصصان ایرانی ساخته شده و با روش مهندسی جدید و به صورت رویه‌های بتنی ساخته شده که مقاومت و طول عمر آن را چندین برابر افزایش می‌دهد بنابراین ایمنی این قطعه در مقایسه با سایر مسیر‌های شمالی کشور بسیار بالا بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: استفاده از این آزادراه باعث می‌شود که مسافران با ترافیک‌های شدید کرج مواجه نشوند و مردم از شهرستانک وارد چالوس می‌شوند و مسافران هم در هنگام بازگشت هم وارد ترافیک کرج نمی‌شوند.

خادمی بیان کرد: مسافران در زمان‌های یک سفر بیش از یک ساعت در ترافیک کرج ورودی می‌ماندند، اما با افتتاح این قطعه از انتهای آزدگان و مجاورت دانشگاه علامه وارد آزادراه می‌شوند و به مدت ۲۰ دقیقه به شهرستانک و از آنجا وارد جاده چالوس می‌شوند.

او اظهار کرد: طول این قطعه ۳۲ کیلومتر است که از انتهای آازادگان شروع و در سه راهی شهرستانک به پایان می‌رسد و این قطعه دارای ۴۰ تونل رفت و برگشت است که سعی شده از جدید‌ترین استاندارد‌های ایمنی روز دنیا استفاده شود.

خادمی تصریح کرد: در این آزادراه آب تمیز از پشت تونل وارد می‌شود و در سطح جاده با ۲ زهکشی که صورت گرفته آب تمیز از آب کثیف جدا شده و بزرگترین تونل به طول ۲۰ کیلومتر ساخته شده که ۳ رشته تونل را به یکدیگر متصل می‌کند.

گفتنی است، این قطعه قرار بود سال گذشته به بهره‌برداری برسد که با توجه به برخی از مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریم‌ها ساخت آن به تعویق افتاد همچنین اعلام شده بود که این قطعه در دهه فجر به بهره برداری برسد که مجددا اعلام شد این قطعه با حضور رئیس جمهور در اوایل اسفند ماه به بهره‌برداری می‌رسد و روز گذشته هم روحانی هم به وزارت راه و شهرسازی دستور داد که افتتاح آزمایشی این قطعه را از امروز آغاز کند.
 
همچنین با توجه به آنکه در این قطعه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برابر با نرخ امروز سرمایه‌گذاری صورت گرفته و این قطعه با همکاری دولت و بنیاد مستضعفان ساخته شده بنابراین باید بخشی از این هزینه‌ها از طریق اخذ عوارض بازگردد که شنیده‌ها حاکی از آن است نرخ عوارض این قطعه زیر ۵۰ هزار تومان تعیین شده است، اما هنوز به صورت دقیق نرخ آن را اعلام نکرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴۴
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۲:۵۸ ۱۹ تير ۱۴۰۱
سلام من دیروزساعت۱۷رفتم جاده چالوس ساعت۰۱.۰۲بامدادامروزبرگشتم رفتنی۳۰تومن کم کرون برگشتنی۴۰تومن برگه عوارضی نداده بهم اومدم توراه دیدم پیامکش اومده۴۰تومن کم کرده
میخوام بدونم به چه دلیلی۴۰تومن کم کرده.احساس زرنگی کرده شانس اوردروشده بودم اگه همون جامیفهمیدم آبروبراش نمیزاشتم دزدای کثیف
Iran (Islamic Republic of)
سعید مهرابی
۱۸:۰۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام عوارض ازاد راهی در اسفند ۹۸ گرفته شد در حالی که کرونا بود و ما را از وسط راه به علت کرونا برگشت دادن به تهران ولی ۶۰هزار تومان بابت عوارض ازاد راه ژارژ کردن
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۲۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
دیروز تاریخ ۱۰/۸/۹۹
رفتم چالوس و برگشتم که یه هوایی بخورم
۳۰هزارتومن رفت
۳۰هزار تومن برگشت برام آب خورد کلا یکشاعت تو جاده بودم
Iran (Islamic Republic of)
جعفر‌حقیقت
۲۳:۵۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
من‌با‌جرثقیل‌اوننجا‌کار‌میکردم‌حالا‌برام‌عوارضاومده‌چرا
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۳:۲۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
حالا بزار ساختش تکمیل بشه بعد از ۶۰ سال ...
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۰:۴۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام، من متوجه نمیشم این قسمت آخرش که گفته عوارض خودرو زیر پنجاه هزار تومن ،یعنی چی ؟ یعنی آماده کردن ذهن مردم برای پرداخت همچین عوارضی؟ مگه از طلا ساخته شده که اینجوری روی عوارضش صحبت میکنن؟ یکی نیست بگه شما نساختین و این همه سال بهش خورده چون همه چی گران شده، عوارض اینجا هم باید نامتعارف گران بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
باسلام
با توجه به اینکه ساخت قطعه اول آزاد راه تهران شمال با هزینه مردم توسط دولت صورت پذیرفته ، هزینه عوارض آن هم باید کم وجزئی همانند آزادراه های دیگر باشد.
چنانچه ساخت آزاد راه با هزینه بخش خصوصی ساخته می شد با زهم هزینه عوارض تعیین شده زیاد می باشد.
پیشنهاد می گردد عوارض این آزاد راه با آزاد راه مرزن آباد به چالوس یکسان باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام
خودروهای کم کیفیت چینی و به قیمت خودروهای خوب اروپایی و امریکایی در حال حاضر داره به مردم فروخته میشه امیدواریم با ساخت خودروهای داخلی با کیفیت نیاز مردم در حوزه خودرو بر طرف بشه
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۰:۴۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام، این موضوع که شما عنوان کردید چه ربطی به عنوان گزارش مطروحه داره؟ میشه توضیح بدید؟ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
بعد این همه سال کل مخارج ساخت رو ار مردم میخواهید بگیرید اینطوری باشه هیچ کس تردد نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۳:۴۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
اقا مگه جنگ ۵۰ هزار تومن عوارض میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۳:۰۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
خوبه والا جدیدا هر چیو اسمشو خدمت به مردم میزارن ده برابرشو از جیب خود مردم میخوان دربیارن...اخه ۵۰ هزار تومن عوارض با وضعیت اقتصادی مردم جور در میاد..واقعا ک
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۲:۵۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام . بنده با ده تومان موافقم. و اگر مبلغ زیاد باشد عده ی زیادی ممکن است از جاده کنونی استفاده کنند و باز همان مشکلاتت را برای دولت ایجاد خواهند نمود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
چرا پول زور میگیرید از مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
میخوان هزینشون رو که از ثروت کشور هستش دوباره از مردم بگیرن اونم تا عید
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۳:۲۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
نخواستیم . همون جاده فعلی چالوس خوبه . اتوبان مخصوص پروشه سواراست .
Germany
Aryobarzn
۰۲:۴۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
به نظرمن بایدبالای ۵۰هزارتومن باشه اقایون این همه زورزدن نفت وگازملی فروختن ومالیات گرفتن ومعادن گرفتن پولوشودادن ازادراه زدن سرمایه گذاری کردن !بایدتوی ۵سال اول حداقل چندبرابرخرج کردرادربیارند .بعضی ها چه پرتوقع هستندمگر اقایان خدمتگذارمردمندوپول مفت دارند! حالااگرنفت وگازومعدن وهزارثروت دیگرملی بودیه حرفی !!اینامتعلق به اقایان است گه ازانقلاب سهم میبرندحق مسلم انان است شما کجابودیداینها باشاه ملعون جنگیدند خون دادندشکنجه شدندتااین ثروتهارابدست اوردندحالاشمابیائیدمفت ومسلم استفاده کنید!! اگرراست میگوئید برای یگ بارهم که شده باهم باشیدغیرت بخرج دهیدیک نفرهم نرودازادراه بگذاریدخودشان بروند!اگرنیامدن التماس نکردندعوارض هزارتومن مردم بیائید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
اینجوری باشه عوارضی نمیدم رد میشم 30 تومن بجاش جریمه بیاد به صرفه تره
با پول بیت المال ساختینا در ضمن بعد از 9 سال ساختی فشار نیاد خسته بشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
اینقدر ملتو بازی ندین،بسه دیگه ،مردم شدن توپ فوتبال
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۳:۴۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
چرا درووغ میگین؟؟؟ اول بیاین قیمت هرر متر مربع اسفالت رو با هزینه رنگ و علائم اعلام کنید بعد بگین انقدر کار انجام شده ،،،، هرر چقدر پول هم خرج شده نهایتا همونقدر باید در طول کل عـــمـــــر جاده ازش کسب کنه دولت ،،، نه اینکه بخواد سوود بگیره ،،، خدمت به ملت سود مالی نباید داشته باشه برای دولت
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا قربانی
۲۳:۴۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
بابا یه کم خجالت بکشید از این مردم چطور وباچه رویی اینقدر عوارض را بالا میبرید مگر آسفالتش از طلا یا نقره کار شده که اینقدر عوارضو بالا بردید.در هر صورت کار بسیار بدی انجام دادید این مردم مستحق این همه فشار وظلم نیستند شما بر مبنای حقوق ۱۰ میلبون وبالاتر خودتان این تصمیم را گرفتید بیایید قشر ضعیف کشور را در نظر بگیرید .اگر از خدا میترسید.
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۲۳:۰۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
من که از این آزادراه نمیرم من از چالوس میرم عوارض چالوس ۵ تومان است حالا آزادراه تهران شمال ۵۰ تومان است جاده فقط تونل داره تازه ام ترافیک میشه درحد المپیک تو تونل گرمت میشه جاده هم از زیر کوه کندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
چه خبره ؟ مردم و چی فرض کردید ؟ کم سرمون آوردید ؟ مردم دیگه ظرفیتشون تموم شد . ماشین گرون کردید ما سکوت کردیم بنزین گرون کردید ما سکوت کردیم الان عوارضی گرون می کنید می گید باز مردم سکوت می کنند . سو استفاده گری هم حدی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
توي همه جاي دنيا عوارضي به صورت موقت هست تا زماني كه هزينه صرف شده برگرده. ولي اينجا به يه منبع درامد هست و هر مدت قيمت عوارضي اپگريد ميشه متاسفانه.
Iran (Islamic Republic of)
احمد قربانی
۲۲:۳۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
چه خبر شده که خیلی راحت میگویند
۵۰هزار تومان؟؟؟؟؟؟!!!!!
هرچی فکروش میکونم می بینم جاده قدیم
بهتر هست،
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۱۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
اگردرمسیر اتفاقی افتاد تونل ریزش کرد یا ... مردم شامل بیمه میشوند؟خدا آخر و عاقبت همه مون و بخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
در طول 24 ساعت چند دستگاه خودرو برای رفت و چند دستگاه برای برگشت تردد دارن؟ یعنی یه روزه میخوان هزینه کل ساختش رو از مردم بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
منعمی
۲۱:۳۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
خسته نباشید ... متاسفانه علیزغم مشکلات فراوان ایجاد شده در تحقق احداث این بزرگراه که بیشتر از سو مدیریت ها ناشی شده اما بالاخره این مسیر ان شالله افتتاح شد . هرچند کار ارزشمندی است با جمیع شرایط ولی با گفتن بعضی مطالب بی اهمیت که ناشی از بی تدبیری و بی بصیرتی افراد مسول صورت میگیرد همه چیز نظان رو زیر سوال می برد نزد افکار عمومی ... بابا همین ابتدا کار نرخ تعیین کردن برای عوارضی چه معنی و مفهومی داره ... یعنی شفافیت و شجاعته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
یکم ارزون کنین همه بتونن برن مسافرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
تا کی میخاید از این مردمه بدبخت بکنید دیگه جیب همرو خالی کردید بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
چه خبره مگه عوار خروج از کشور می خوایم بدیم
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۹:۲۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
خاک کشورمونو با متری چند ملیون به خودمون می‌فروشن، چه برسه به عوارضی و بنزین و ...
آبروی اسلام رو بردید با این مدیریتتون.
دین اسلام اینجوری نیستا!
تو دین اسلام ظلم و ستم به مردم تشویق نشده ها.
میشه میزان رضایت مردم رو رای گیری کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
شما که همه چی رو از جیب مردم خرج میکنین
با این مسئولین حقمونه
مبارکه انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
در به در
۱۷:۳۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
مسلمان بودن یعنی 400000 ریال عوارض، دقیقا مغزتان جوش میاره و دیگه نیاز به آب جوش هم در راه برای چایی نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
میمزن
۱۷:۳۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
چرا شیطنت میکنید و به آماده سازی ذهن مردم می پردازید! نرخ عوارض رو دقیق بگین مردم که مجبورن بپردازن شما هم که با این کارتان میخواین بگین بعداز دهه ها قصر ساختین؟
Iran (Islamic Republic of)
سعيد
۱۷:۲۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
اين هزينه 50هزارتومان نسبت به زحمتي که کشيدن پولي نيست خداکنه بيشترهم بشه الکي هرهفته نرن شمال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
برام جالبه این همه آدم ماشین دارن که حداقل قیمت ماشین الان ۶۰میلیونه ، هزینه مسافرت دارن (البته که درصد کمی هم برای دیدار خانواده و کار دیگه میرن که تعدادشون زیاد نیست مطمئنا), بعد نمیخوان یه عوارضی بدن ....
مگه هر روز میخواین از این مسیر عبور کنید ...!!!!!!!!
Sweden
فرشته صمیمی
۱۶:۴۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
بنظر منم غیر عادلانه است تا ۱۰۰۰۰تومن با توجه به حجم ترافیک میتونه عادلانه باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
همین آزاد راه ها با پول مردم ساخته شده مالیات هایی که گرفته شده بازم پول میگیرن خنده داره مجبور نیستن که کسی از آزاد راه استفاده نکنه از جاده چالوس میرن کیفشم میبرن البته از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
اگه اینجوری باشه باید بریم ۶ ماه اونجا کار کنیم که فقط پول عوارض برگشتمون جور شه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۲۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
ببینید کاش یه کم فکر کنید ودقیق بشید که اینها همه بنفع قشر ضعیف جامعه ست بیشتر حواست رو جمع کنیم و دیگر اینکه اونجا رو پر از تونل ساختند هرفردی تحمل حوصله ی رفتن به این جاده رو نخواهد داشت،ایا میدونید؟!
Germany
Aryobarzn
۰۲:۴۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
خلایق هرچه لایق .مگه مجبوری نریدالتماس میکنندعوارض۱۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
م.ش
۱۶:۱۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
چراعوارض حدود۵۰هزاتومنه؟؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
هنوز که دقیق مشخص نشده ، دوباره یک التهاب ایجاد کردن بگذارید که دقیق مشخص بشه ، یا باید از اول یه قیمت مگذاشتن یا عددی نمیگفتن ....
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۵:۳۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
فکر کردن کل ایرانو ازاد راه زدن که میخواهن ۵۰ بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
مگر شهر بازی است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
شما حاضرید برای شهر بازی ۵۰هزار تومن بدید ولی برای ورود به شمال کمتر از این وندید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
شرکت خصوصی این راه رو ساخته یا دولت با پول بیت المال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
خداروشکر زیر پنجاه تومنه...پولی نیستش که..فکرکنم ۴۹۵۰۰ باشه عوارض
خدایی ناشکر نباشید
پراید۶۵ تومنی سوار میشیم بنزین سه تومنی میزنیم میریم شمال البته تا فاز اول آزادراه ۴۹۵۰۰ عوارض میدیم ان شاالله فازهتی بعدی و هرکدوم۴۹۵۰۰
.
.
خیلی قشنگه
Iran (Islamic Republic of)
عابد
۱۳:۵۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
مفته به خدا از جاده های دیگه برین کشته میشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
افتتاح آزمایشی دیگه چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
پیاده‌.چنده.عوارض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
حتما ۵۰ هزارتومن میدم.۵ هزارتومنم زیادیه به این ........
United States of America
رضا
۱۳:۱۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
با توجه به صرفه جویی یک روز کل سوخت کشور،
میتواند سود دولت در فروش وصادرات به همین مقدار باشد و در برآورد هزینه عبور خودروها و تعین عوارض نیز منظور شود و مبلغ عوارض را کاهش و بهینه تر محاسبه کنند ،
نه کل هزینه ساخت بزرگراه را از اخذ عوارض از مردم محاسبه کنند .
ضمنا بطور متوسط این کاهش مصرف حدود ۱۲ لیتر میشود که با بنزین آزاد حدود ۳۶ هزارتومان میشود که برای خودروی های کم مصرف حدود ۲۵ هزارتومان است،
پس بنابراین نرخی که هم سود کردن دولت از مصرف سوخت و هم مردم از کاهش مسیر را درنظر بگیریم
منصفانه، زیر ۳۰ هزار تومان میباشد ،نه زیر۵۰ هزارتومان.
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۱۲:۴۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
تنها کشوری که دوبار مالیات میگیره کارمند ۱۰٪ مالیات روی حقوقشه دوباره هر خریدی که میکنه مالیات داره حالا هم اتوبانی که شهرداری ها هر سال مالیاتهای مختلف سالیانه میگیره عوارض ورود میخواد ؟ اتوبان لاکچری تون کیلومتری چند حساب میکنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
چقدرم همه مالیات میدن !!!!
کارمندا فقط مالیات میدن همه که کارمند نیستن بازیگرا وکیل ها مهندسین بازاریان ، کارخونه دارها همه مالیات میدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
واقعا جای بسی تأسف است بعدازسی سال سی کیلومتر آن قطعه مرزن آباد تانرسیده به نمک ابرودهفت هزار تومان عوارض می‌گرفتند که مسیر کوتاهی بودند ماندم این همه جاده پرپیچ وخم شمال هیچ عوارضی گرفته نشدوسالهای سال داره استفاده میشود آن پل ورسک باان عضمت یک کمی انصاف هم خوبه چطور رویتان میشود مگر شق‌القمر کردید بعد از اینهمه سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
بعد از این همه سال ساختین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
روچه حساب ۵۰ هزار تومن پول چیو می گیرن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
این عوارض عادلانه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
اقتصاد مقاوتی، مقاومت کنید مردم جا داره هنوز ما میتوانیم ،
Iran (Islamic Republic of)
مسئولین
۱۱:۱۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
پول یارانه ۴۵۵۰۰ رو بگیرید خلاص....هم زیر ۵۰ تومانه هم اینکه راحتر دست توی جیب مردم میکنید...خیلی ممنون از این همه رونق اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
عارف دادرس
۱۱:۰۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
ملت دلشون به شمال خوش بود اون خوشی رو هم میخوان از ملت بگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
آزاد راه برای پولدارها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
والله انقدرفشاراوردن به مردم انصاف نیست.یه ذره انصاف داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
والله انقدرفشاراوردن به مردم انصاف نیست.یه ذره انصاف داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
با سلام .برای چی پول میگیرند همه این پول ها ازبیت المال هستو پول بیت المال هم متعلق به همه مردم ایران است
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۵۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
یک کم رحم داشته باشیم این نرخ عوارض فقط بدرد خود مسئولان میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
چه خبره مگه عروسیه
برايه بچه پولدار خیلی
Germany
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
نوشته بیست کیلومتر طونل زدن اونوخت باید حادثه خفگی مردم به خطر گیر افتادن در داخل طونل را به مرگ ومیر های ایران اضافه کرد، فقط درست کردنش که مطرح نیست تهویه درست ومهندسیش هم باید تاییید بشه که اونم در ایران فکر نکنم تا تلفات نگیره مشخص نشه اشکالاتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
خداییش 100 تومن میدم . اینم شانس مایه
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۷:۵۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
پنجاه تومان زیاده ... ما از همان جاده قدیم میریم...
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۰۶:۲۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
آقا چرا اینقدر بحث می کنید .کی گفته ۵۰هزارتومان هستش ۴۹۰۰۰ تومانه.
از نظر روانشناسی خیلی خوب عمل میکنن . بگن ۵۰ تومان ملت با صدای بلند میگن پنجاهههه هزار تومن
ولی ۴۹ تومن رو تلفظ کن میبینی فشار به آدم نمیاد
نتیجه میگیریم به فکرمون بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
با پول یارانه روزی یه نون میشه خرید تازه بدون آب تا زنده بمونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
خدای زور داره اصلا به فکر مردم جون مردم نیستید پس این همه مالیات میدیم چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
خدا قوت کار بسیار پسندیده و ارزشمندی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
پول
Iran (Islamic Republic of)
سید احمد
۰۲:۴۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
پس اینهمه مالیات از فروش خوردرو میگیرن
میگی چرا؟ میگن هزینه ساخت راه
United States of America
ناشناس
۰۲:۳۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
مطمعنا اگر شرکتی پیمانکار با هزینه شخصی این قطعه اتوبان را میساخت به امید گرفتن عواض در حد ۱۰۰۰۰تومان دولت موافقت میکرد درصدی هم بعنوان مالیات عوارض از پیمانکار اخذ میشد در این صورت هم پیمانکار راضی هم مردم راضی هم دولت راضی میشد هیچ حرفی نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
واقعا،دیگه شورشو دراوردن چه خبره 50 تومن آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
بعد از ازدواج وطی حدود ۳۰ سال زندگی مشترک فقط ۲ بار قادر شدم همسر وبچه هایم را به مسافرت شمال ببرم انهم فقط به مدت ۲ روز .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
یه سفر از اصفهان به همدان داشتیم ،فقط خدا میدونه از چند عوارضی عبور کردیم و پول دادیم .آخه این چه وضعیه درست کردن؟ هر چی میخوان بگیرن همون اول سفر بگیرن، یا آخر سفر مجموعش رو با پیامک اطلاع بدن پرداخت بشه . نه اینکه هر نیم‌ساعت یه عوارضی پیش چشمت سبز بشه
Iran (Islamic Republic of)
خواجوند
۰۰:۲۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
چه خبرتونه بابا چه خبرتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
۵۰ هزارتومن چه خبره.فقط مایه دارا میتونن برن.واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
نکنه 50 تومن مطرح شده که به 20، 30 تومن راضی بشیم؟
لطفا پیگیری کنید همه مردم نمی‌توانند این عوارض را پرداخت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
خوشحالیم که قابل دسترس شد و برای استفاده عموم افتتاح شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
کاش دو ماه یه بار انتخابات بود! به نظرم دوره ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس را دو ساله کنند تا مسئولین بیشتر به فکر مردم باشند. هر کی قبول داره مثبت بزنه+. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
اونوقت بودجه دیگه نمی مونه
Iran (Islamic Republic of)
شهباز قلیزاده
۲۳:۴۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
خیلی مبارکه دست شمادرد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام متشکرم ازلطف شما
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۳۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
پنجاه هزار تومان؟
چه خبرتونه چه خبرتووووونه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
گفتند زیر 50 هزار تومان یعنی 49900 تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
۴۹۹۹۹
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۳:۱۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
اینقدر موانع سرعت گیرساندویج توجاده قدیم ایجاد میکنن که مجبور بشن همه از ازادراه تردد کنن.به هر قیمتی؟ جاده قدیمو دیگه عشقی نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۰۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
۵۰۰۰۰یا ابوالفضل. بابا پول همشو باید مردم بدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
همچین زیر پنجاه هزار تومن نوشتی،انگار پنج هزار تومن میشه!برو عمو ملت چرا جور بکشن ،درست کردید وظیفه تون!افتاد
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۲۲:۲۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
توجه کنید
با ۵۰ هزار تومن میشه حدود ۱۷ لیتر بنزین ۳ هزار تومنی زد.
حالا با این ۱۷ لیتر با مصرف صدی ۸ میشه حدوداً ۲۲۰ کیلومتر راه رفت.
حالا به نظر شما ۲۲۰ کیلومتر راه بری بهتره یا به قول اینا زیر ۵۰ هزار تومن بدی و حدوداً یک ساعت زودتر برسی بهتره؟!!! قضاوت با شما ...
در ضمن این جاده وصل میشه به خود جاده چالوس.
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۲۲:۲۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
مملکتی که واسه ۳،۴،۷،۹،۱۰،۲۰،۵۰،۶۰،۹۰،هزارمیلیارد تومن اختلاس حساس نباشه
واسه عوارض زیر ۵۰۰۰۰یعنی ۴۹۹۹۹ حساسیتی نباید داشته باشد
آیا پول ساخت بزرگراه ،اتوبان که در لبنان و ............ساخته میشود گرفته میشود یا عوارض واسشون قرار میدهند
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۲۲:۲۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
اینا فقط می خوان پوست مردمو بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
اگه عوارضیش با وامم بود بد نبود اینجوری حل حله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
میخواند جیب پولدارارو خالی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
براپولدارا خیلی بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
خب پس این آزادراه برای استفاده ی مردم عادی نیست ویژه ازمابهترونه با درآمدهای ....!؟ خدایامارادریاب . شکر
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۱:۴۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
چه خبره بابا .یه باک گاز میزنیم همون جاده چالوسو میریم تازه کلی خوش میگذره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
قیمت بلیت تهران چالوس وی ای پی 45500 تومنه که همه میکن زیاده بعد فکرشو بکنید برا 32 کیلومتر نوشته زیر پنجاه تومن ...
الان اینو میگن بعد قیمتو اعلام میکنن بیست تومن همه خوشحال شن . .بیشتر از دو هزار تومن باشه برا 32 کیلومتر زیاده ...من که نمیرم ..
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۱:۳۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
اینم دست خودمون هست مردم ازین راه استفاده نکنن ببین میاد پایین یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
دولت ایران همیشه دغدغه رفاه مردمش رو دارد ممنونیم و شرمنده که به فکرمونید.
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۲۱:۲۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
من اصلا چیزی از متن متوجه نشدم
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۱:۲۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
توسعه راههاوجاده ها از کارهای ماندگار بوده که تردد ایمن را برای کل مردم به ارمغان می آورد وپروژه ملی است ومنحصر به نفع یک قشر خاصی نیست سپاس از کلیه عوامل توسعه کشور با عظمت ایران..
۱۲۳
آخرین اخبار