ترکیه مدعی کشتن ۵۱ سرباز سوری شد

وزارت دفاع ترکیه مدعی شده که ارتش این کشور ۵۱ نفر از نیرو‌های ارتش سوریه را در ادلب کشته است.

ترکیه مدعی کشتن 51 سرباز سوری شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه «تی‌آرتی» به نقل از وزارت دفاع ترکیه مدعی شد که ارتش این کشور ۵۱ سرباز ارتش سوریه را در استان ادلب کشته است.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه ادعا شده است: ۵۱ سرباز ارتش سوریه در مناطق کاهش تنش ادلب کشته شده، ۲ دستگاه تانک، یک ضدهوایی و یک انبار مهمات نیز منهدم شده است.

روز دوشنبه نیز وزارت دفاع ترکیه مدعی شد طی حملات تلافی‌جویانه به مواضع سوریه در ادلب، ۱۱۵ هدف متعلق به دولت سوریه را مورد هدف قرار داده است.


بیشتر بخوانید:


وزارت دفاع ترکیه ادعا می‌کند که هدف قرار دادن مواضع سوریه در پاسخ به حملات دمشق، به عنوان بخشی از حق دفاع، ادامه خواهد یافت.

پیش از این نیز ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه گفته بود که حملات تلافی‌جویانه ترکیه تا عقب‌نشینی سوریه از خاک خودش، ادامه خواهد یافت.

سوریه بیش از یک ماه است عملیات پاکسازی ادلب از شر تروریست‌ها را آغاز کرده است و دوشنبه گذشته نیرو‌های ترکیه که بدون هماهنگی و اطلاع وارد منطقه عملیاتی شده بودند به اشتباه هدف قرار گرفته شدند و این امر موجب شده است تا ترکیه نیرو‌های سوری را در این استان هدف قرار دهد.

امروز سه‌شنبه، وزارت خارجه سوریه نیز حضور نظامیان ترکیه در خاک این کشور را محکوم و اعلام کرد ترکیه قصد دارد با حضور در خاک سوریه، گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود را در برابر پیشروی‌های ارتش سوریه نجات دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
س ص ح پ ق
۲۲:۳۷ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
ارتش ترکیه ؟ یا ارتش شمرویزید . سوریها در خاک خودشان شهید میشوند ، ترکها مثل سگ کشته میشوند . تجاوز گراند .
Sweden
قاسم
۲۲:۲۰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
عثمانیهای خرفت.ا اگه ننگ منطقه.
آخرین اخبار