بُسحاق: سطح مسابقات قهرمانی آسیا از قهرمانی جهان کم‌تر نیست/ برای حفظ رنکینگ میرهاشم تلاش می‌کنیم

مربی تیم ملی تکواندو گفت: با حضور کره جنوبی در مسابقات قهرمانی آسیا، می‌توان گفت سطح این رقابت‌ها از مسابقات جهانی کم‌تر نیست.

علی محمد بسحاق مربی تیم ملی تکواندو کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: از اواخر دی ماه با ۲۴ بازیکن تمریناتمان را آغاز کردیم و از میان این بازیکنان، ۶ نفر برای مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب شدند. ۲ بازیکنی که سهمیه المپیک گرفتند، بدون انتخابی در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند، سجاد مردانی هم هنوز شانس کسب سهمیه دارد. برخورداری و بخشی نیز در مسابقات لیگ موفق شدند حریفانشان را شکست دهند و انتخابی خود را ببرند؛ بنابراین تنها برای وزن سوم انتخابی برگزار کردیم که سروش احمدی موفق شد به تیم ملی برسد. از آن جایی که در مسابقات قهرمانی آسیا ۶ نماینده می‌توانیم داشته باشیم، در وزن یک و هفت نماینده‌ای نداریم.

سطح قهرمانی آسیا از مسابقات جهانی کم‌تر نیست

با حضور کره جنوبی در مسابقات قهرمانی آسیا، می‌توان گفت سطح این رقابت‌ها از مسابقات جهانی کم‌تر نیست. تیم‌هایی مانند چین، کره جنوبی، تایلند، چین تایپه، اردن و ازبکستان اصلی‌ترین رقبای ما هستند که بازیکنان خطرناکی دارند. همیشه مسابقات آسیایی در بالاترین سطح برگزار شده، اما ما هم جزو برترین‌های جهان هستیم و می‌توانیم روی یکی از سکو‌ها بایستیم و ان شاالله سکوی نخست برای ما خواهد بود.


بیشتر بخوانید: ملی پوشان اعزامی به رقابت‌های آسیایی تکواندو مشخص شدند


ملی پوشان تا آغاز مسابقات به اوج آمادگی می‌رسند

طبق هدف گذاری ما، بازیکنان تا آغاز مسابقات به اوج آمادگی می‌رسند و ان شاالله یک بار دیگر قهرمان آسیا خواهیم شد. پس از مسابقات قهرمانی آسیا، میرهاشم حسینی و آرمین هادی پور به همراه مردانی و احمدی در تورنمنت ۲۰ امتیازی لبنان شرکت خواهند کرد.

هیچ کدام از بازیکنان مصدومیت جدی ندارند

تمرینات بدنی پرفشاری را پشت سرمی گذاریم. آسیب دیدگی‌های جزئی مانند کشیدگی همسترینگ و عضلات دیگر وجود دارد، اما خوشبختانه هیچ کدام از بازیکنان مصدومیت جدی ندارند و شرایط جسمی تمام بازیکنان خوب است.

برای حفظ رنکینگ میرهاشم تلاش می‌کنیم

اگر میرهاشم در رنک ۶ بماند، در المپیک قرعه بهتری به او می‌خورد، اما بازیکنان رنک ۶ و ۷ این وزن در مسابقات مختلف شرکت می‌کنند و ممکن است جای میرهاشم را بگیرند و او به رنک‌های پایین‌تر برود. گروه آنالیز ما عملکرد و میزان امتیازگیری حریفان میرهاشم را تحت نظر دارد و براساس آن، ما طوری حرکت می‌کنیم که میرهاشم در رنکینگ سقوط نکند و خیلی هم به رده‌های بالا صعود نکند. در واقع برای میرهاشم یک وضعیت شطرنج مانند ایجاد شده و باید او را در همین جایگاه پنج و شش حفظ کنیم.


بیشتر بخوانید: برای رشته‌هایی مانند فوتبال میلیادی خرج می‌کنیم/ بازیکنان تیم ملی تکواندو حاضرند برای ایران از جانشان بگذرند


ممکن است میرهاشم و هادی پور جایگاهشان در رنکینگ را از دست بدهند

بسیاری از بازیکنان هم وزن میرهاشم و هادی پور که تاکنون نتوانستند سهمیه بگیرند، از طریق مسابقات قاره‌ای برای کسب سهمیه اقدام می‌کنند و اگر در تورنمنت‌ها نیز شرکت کنند، امتیازات بیشتری می‌گیرند و ممکن است در رنکینگ از بازیکنان ما پیشی بگیرند. چنین اتفاقی برای ما خوشایند نیست و باید سعی کنیم جایگاه بازیکنانمان را در رنکینگ حفظ کنیم.  

فشار مسابقات باعث شد هماهنگی بازیکنان با سرمربی از بین برود

فشار مسابقات می‌تواند تاثیر منفی روی بازیکنان بگذارد. متاسفانه در برخی از مسابقات گذشته، هماهنگی لازم میان سرمربی و بازیکن وجود نداشت و بازیکنان نتوانستند نکاتی که مدنظر سرمربی بود را اجرا کنند. در حال حاضر کار بیشتری انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم در مسابقات پیش رو، هماهنگی بهتری میان بازیکن و سرمربی وجود داشته باشد و بازیکنان در شرایط سخت هم بتوانند از فرمان‌های سرمربی، به بهترین شکل استفاده کنند.  

ضعف بازیکنان برابر ضربات چرخشی را برطرف خواهیم کرد

۲، ۳ بازیکن ما در فینال گرندپری از ضربات چرخشی حریفان ضربه خوردند که در حال کار کردن روی این مشکل هستیم و این ضعف را برای مسابقات قهرمانی آسیا برطرف خواهیم کرد.  

برخورداری می‌تواند یکی از برترین وزن ۶‌های دنیا باشد

مهران برخورداری از بازیکنان جوان و آینده دار ما است. برای مسابقات جهانی به او اعتماد کردیم و او بازی‌های خیلی خوبی انجام داد، اما به دلیل بی تجرگی، در راند آخر با اختلاف کم بازی را به حریف با تجربه اش واگذار کرد. او در مسابقات دانشجویان جهان هم از سر بی تجربگی و در حالی که چند امتیاز جلو بود، بازی را به حریفش واگذار کرد. برخورداری در چند ماه گذشته، عملکرد خوبی در اردو‌ها داشت و در مسابقات لیگ هم بازی‌های بسیار خوبی انجام داد و توانست با شکست دادن تمام بازیکنان این وزن، خودش را به عنوان برترین بازیکن وزن ۶ ایران ثابت کند. برخورداری این توانایی را دارد که در ادامه یکی از برترین بازیکنان وزن ۶ دنیا باشد.


بیشتر بخوانید: یک ماه در میانه بودم و کسی سراغم نیامد/ ورزشکاری که سهمیه المپیک می‌گیرد، سختی زیادی کشیده است


نمی‌توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که هنوز تا رسیدن به سطح ایده آل فاصله داریم 

با در نظر گرفتن شرایط، می‌توانیم بگوییم که امکانات خوبی داریم. به هر حال با وضعیت اقتصادی کشور، نمی‌توانیم انتظار بیشتری داشته باشیم و باید شرایط را درک کنیم. خوشبختانه از داشته هایمان رضایت داریم و فدراسیون هم در حد توان برای تامین امکانات موردنیاز بازیکنان و برآورده کردن خواسته‌های کادرفنی تلاش می‌کند، اما نمی‌توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که هنوز تا رسیدن به سطح ایده آل فاصله زیادی داریم.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار