۷۰ نامزد در خراسان جنوبی برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأئید شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، خوش خبرمعاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی در نشست خبری ستاد انتخابات استان گفت:از مجموع افراد تأیید صلاحیت شده ۶۵ نفر آقا و ۵ نفر خانم می‌باشند.

 او به تفکیک آمار در حوزه‌های انتخابیه اشاره کرد و افزود: بیشترین آمار افراد تأیید صلاحیت شده مربوط به حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان، خوسف است.

خوش خبر بیان کرد: در این حوزه انتخابیه ۲۳ نفر آقا و ۲ نفر خانم تأیید صلاحیت شده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اظهار کرد: در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، بشرویه، سرایان ۲۰ نفر آقا و ۲ نفر خانم به رقابت خواهند پرداخت.

او نامزد‌های نهایی حوزه انتخابیه قاینات، زیرکوه را ۱۳ نفر آقا عنوان کرد و گفت: در حوزه انتخابیه نهبندان، سربیشه، اسامی ۱۴ نفر آقا و یک نفر خانم در فهرست نهایی آمده است.

خوش خبر تصریح کرد: تبلیغات نامزد‌های انتخابات از ۲۴ امشب آغاز و تا هشت صبح روزپنجشنبه یکم اسفند ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه رعایت قانون انتخابات، بخصوص فصل ششم قانون انتخابات از انتظارات ما از نامزد‌ها است، گفت: شرایط کشور ایجاب میکند همه کمک کنیم شور انتخاباتی را در کشور بیشتر و حضور گسترده مردم را در انتخابات داشته باشیم.

او ادامه داد: در هشتمین دوره انتخابات ۸۵ درصد مشارکت مردم، در نهمین دوره انتخابات مجلس مشارکت ۸۴.۵ درصدی و در دهمین دوره انتخابات مشارکت ۷۲.۲ درصدی مردم استان را شاهد بودیم.

خوش خبر  افزود: تعداد ۵۶۴ هزار و ۹ نفر در سطح استان واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که ۲۸۳ هزار و ۷۴۱ نفر مرد و ۲۸۰ هزار و ۲۶۸ نفر زن هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۳ هزار و ۴۲۷ نفر رأی اولی در استان داریم، گفت: ۱۷ هزار و ۱۱۳ نفر پسر و ۱۶ هزار و ۳۱۴ نفر دختر هستند.

او عنوان کرد: ۴ نفر نامزد انتقالی از حوزه‌های استان خراسان رضوی وشمالی به استان هستند که یک نفر از حوزه خراسان رضوی به حوزه بیرجند، خوسف و درمیان، دو نفر از حوزه خراسان رضوی به حوزه قائن و زیرکوه و یک نفر از حوزه خراسان شمالی به حوزه قائنات و زیرکوه منتقل شدند.

خوش خبر همچنین به یک تغییر انتقال در داخل استان از حوزه بیرجند، خوسف و درمیان، به حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه، اشاره کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی عوامل اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را ۱۲ هزار نفر عنوان کرد و تصریح کرد: ۶۷۷ شعبه برای اخذ رای نیز در سطح استان در نظر گرفته شده که ۳۴۱ شعبه ثابت و ۳۳۶ شعبه سیار است،

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.