آغاز تبلیغات انتخاباتی کاندید‌ها از بامداد امروز/ ۵۴۳ هزار و ۶۹۶ نفر واجد شرایط اخد رای

فرصت تبلیغات کاندید های انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از بامداد امروز آغازشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،رییس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت:از بامداد امروز فرصت تبلیغات انتخاباتی کاندید‌های مجلس یازدهم آغاز شد و به مدت هفت روز ادامه می‌یابد.
 
احد جمالی تعداد افراد واجد شرایط رای دادن در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد را ۵۴۳ هزار و ۶۹۶ نفر ذکر کرد و افزود: ۲۷۰ هزار و ۹۶۹ نفر از این تعداد مرد و ۲۷۲ هزار و ۷۲۷ نفر نیز زن هستند.
 
او ادامه داد: همچنین از این تعداد ۲۷ هزار و ۹۵۳ نفر اعم از زن و مرد رای اولی هستند که در انتخابات امسال می‌توانند برای نخستین بار در عرصه سیاسی مشارکت داشته باشند.
 
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از این تعداد ۱۴ هزار و ۶۸ نفرمرد و ۱۳ هزار و ۸۸۵ نفر نیز زن هستند.
 
جمالی اضافه کرد: ۸۰۷ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای این استان پیش‌بینی و ثبت شده است.
 
او با بیان اینکه در مجموع در سه حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد ۴۵ داوطلب توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدندگفت: از این تعداد ۴۳ نفر مرد و ۲ نفر زن هستند.
 
جمالی با بیان اینکه از ۴۲ نفر داوطلب ثبت نامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده ۲۱ داوطلب تایید صلاحیت شده‌اند افزود: در حوزه بویراحمد و دنا از ۲۶ نفر داوطلب ثبت نام شده نیز ۱۵ نفر تایید صلاحیت شده اند.
 
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: در حوزه انتخابیه گچساران و باشت از ۱۵ نفر داوطلب ثبت نامی ۹ نفر تایید صلاحیت شده اند.
 
جمالی گفت: کهگیلویه و بویراحمد دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
 
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر بعنوان عوامل اجرایی برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در این استان را برعهده دارند.
 
او ادامه داد: هنوز دستوری مبنی بر برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک یا نیمه الکترونیک در استان ابلاغ نشده، اما در صورت اعلام و ضرورت بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و الکترونیکی در کل فرآیند برگزاری آن وجود دارد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.