معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: بهره گیری از توانمندی بندر امام خمینی (ره) در تنظیم بازار مصرف و کاهش قیمت تمام شده کالا نقش مهمی دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید داوود موسوی معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به نقش کم نظیر بندر امام خمینی (ره) در تخلیه و بارگیری ۸۰ درصد از حجم کالا‌های اساسی کشور، گفت: بندر امام خمینی (ره) به عنوان یکی از امکانات بالقوه در ذخیره سازی استراتژیک کالا‌های اساسی و کاهش قیمت تمام شده نقش مهمی را ایفا می‌کند.

او با اشاره به نگهداری بیش از ۳ میلیون تن کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره) در مدت اخیر بیان داشت: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است و با تمهیداتی که مسئولان ذیربط اتخاذ کرده اند، ۲۷ درصد رشد در خروج و توزیع کالا‌های اساسی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حاصل شده است.

موسوی با اشاره به آمادگی کلیه عوامل اجرایی از جمله؛ کارگروه تنظیم بازار در وزارت صمت اظهار کرد: تمامی مشکلات احتمالی در نقل و انتقال ارز مورد نیاز برای تأمین کالا‌های اساسی و انباشت کالا در بنادر به زودی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.