درخواست تجدیدنظر در دیوان عالی فرانسه برای حکم استرداد مهندس ایرانی به آمریکا

وکلای جلال روح‌الله نژاد، مهندس ایرانی اعلام کردند وی که در فرانسه زندانی است، از دیوان عالی این کشور درباره حکم استردادش به آمریکا درخواست تجدیدنظر کرده است.

پرچم ایران و فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وکلای جلال روح‌الله نژاد، مهندس ایرانی بازداشت شده در فرانسه اعلام کردند، او از دیوان عالی این کشور درباره حکم استردادش به آمریکا درخواست تجدیدنظر کرده و این پرونده قرار است اواخر فوریه بررسی شود.

چندی پیش دادگاهی در فرانسه با استرداد جلال روح‌الله نژاد به آمریکا جهت رسیدگی به اتهامات ادعایی علیه وی در خصوص نقض تحریم‌های آمریکا موافقت کرد.

 آمریکا، او را به تلاش برای وارد کردن تجهیزاتی به ایران با نقض تحریم‌های آمریکا علیه تهران متهم کرده است.

این مهندس ۴۱ ساله ایرانی بهمن‌ماه گذشته در حالی که از طریق مسکو وارد فرودگاه نیس فرانسه شده بود، توسط پلیس این کشور به بهانه وجود درخواست بازداشت از آمریکا، دستگیر شد.


بیشتر بخوانید: شیخ نعیم قاسم: هر کس که با ایران باشد پیروز است

استاد آمریکایی: حکمت ایران منطقه را از جنگی ویرانگر نجات داده است


وکلای روح الله نژاد به بالاترین مرجع قضایی فرانسه متوسل شده اند. لویی بوره، وکیل جلال روح الله نژاد اعلام کرد: «جرائمی که آمریکا پیگیری می‌کند، بعد سیاسی آشکاری پیدا کرده است، بنابراین پرونده‌های سیاسی از محدوده توافق‌های استرداد که فقط جرائم حقوق عمومی را شامل می‌شوند، خارج هستند.»

وی همچنین به این واقعیت اشاره کرد که به گفته وی صدور تجهیزات مورد نظر بر اساس قانون آمریکا ممنوع است «اما در فرانسه کاملا مجاز است.»

ژان-ایو لوبورنی‏، دیگر وکیل جلال روح الله نژاد با تاکید بر این که در صورتی که دیوان عالی رای موافق با استرداد را تایید کند، سرنوشت جلال روح الله نژاد به یک «تصمیم دولتی» بستگی خواهد داشت گفت: «در این صورت، نخست وزیر تصمیم خواهد گرفت که این شخص به مقامات آمریکایی تحویل داده شود یا خیر.»

وی افزود: «امروز خوب نیست که ایرانی باشی و از یک مسیر آمریکایی عبور کنی!»

این مهندس که متخصص فیبر نوری و با دانشگاه تهران در ارتباط است، در جلسه دادگاه اطمینان داده بود در مدت حدود ۱۰ سال برای یک سازمان فضایی ایرانی تحقیقاتی صرفا علمی انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار