تفاهم نامه مشترک تعریف خط سبز گردشگری ایران در نمایشگاه تهران منعقد شد

با حضور نمایندگان ۶ استان شمال و شمال غرب کشور، تفاهم نامه خط سبز گردشگری ایران به پیشنهاد استان اردبیل در غرفه این استان در سیزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران منعقد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امروز در جلسه هم اندیشی با نمایندگان استان‌های گلستان، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی وآذربایجان غربی گفت: پیرو سفر فراکسیون گردشگری به استان اردبیل و تاکید بر تعریف مسیر جدید گردشگری در شمال غرب کشور با عنوان خط سبز گردشگری ایران این تفاهم نامه آماده سازی شد.

او افزود: با توجه به تاکید وزیر میراث فرهنگی در خصوص تعریف مسیرهای جدید گردشگری در سطح کشور این تفاهم نامه به عنوان اساس هم اندیشی‌های مشترک و در ادامه برنامه ریزی استان‌ها برای توسعه گردشگری شمال غرب کشور منعقد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: از جمله اهداف این تفاهم نامه که به صورت پایلوت از سوی استان اردبیل تعریف و آماده سازی شده است، تعامل و همکاری استان ها، سیاست گذاری به منظور توسعه گردشگری، استفاده از ظرفیت استان‌ها و مشارکت در رویدادهای داخلی و خارجی است.

او افزود: علاوه بر این بر اساس طرح توسعه گردشگری جایکا در ادامه معرفی این مسیر گردشگری در سطح بین الملل نیز مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

فلاحی گفت: اوایل سال آینده استان اردبیل میزبان مسئولان گردشگری ذکر شده خواهد بود تا بتوان نسبت به برنامه‌ریزی و  پیاده سازی این تفاهم نامه در سطح گسترده اقدام کرد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.