دلاوری‌های سردار سلیمانی چیزی جز شکست برای دشمنان به ارمغان نمی‌آورد

امام جمعه موقت تهران گفت:دلاوری‌های سردار شهید سلیمانی در میدان نبرد برای دشمنان چیزی جز یاس و ناامیدی و شکست به ارمغان نمی‌آورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران دیشب در مراسم اربعین شهادت سردار قاسم سلیمانی در گلزار شهدای اصفهان اظهار داشت: اگر بخواهیم یک نمونه بارز و برجسته از تاریخ اسلام برای شهید سلیمانی تعریف کنیم، آن شخص کسی به جز مالک اشتر، فرمانده سلحشور سپاه امیرالمومنین (ع) نیست. عبودیت و بندگی خالصانه خداوند چه در شخصیت مالک اشتر و چه در شخصیت سردار شهید سلیمانی موج می‌زد. مقام معظم رهبری هم شهادت می‌دهند که شهید حاج قاسم سلیمانی بنده واقعی خداوند بود.

او افزود: شهید سلیمانی در بحبوحه جنگ نیز همواره مراقب بود که از حریم حق فاصله نگیرد. وی رزمندگان را بندگان خدا در جنگ می‌نامید و به آن‌ها توصیه می‌کرد که در چارچوب موازین شرع مقدسات در برابر دشمنان قرار گیرند. سردار شهید سلیمانی یک دین شناس با ایمانی راسخ و معتقد به باور‌های دینی بود و عمیق بودن این اعتقادات را می‌توان در آراستگی وی به آموزه‌های وحیانی در مقام عمل پیدا کرد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اگر رهبر انقلاب در بیانات خود شهید سلیمانی را آسمانی خواندند به این دلیل بود که وی سراسر عمر خود را آسمانی زندگی کرد. او در راه به پا داشتن ارزش‌های اسلامی و انقلابی به شهادت رسید. جوانان انقلابی ما نیز باید دین خدا را بشناسند و در راه اقامه این دین آسمانی در جامعه قدم بردارند.

او با اشاره به شجاعت و دلاوری‌های سردار شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی هر گاه در میدان نبردی حضور می‌یافت، برای دوستان و همرزمان چیزی جز پیروزی و افتخار و برای دشمنان چیزی جز یاس و ناامیدی و شکست به ارمغان نمی‌آورد. اگر نظام جمهوری اسلامی مفتخر است در طول این چهار دهه ذره‌ای از خاک کشور زیر پای بیگانگان نرفته و تمامیت ارضی خود را حفظ کرده است، مدیون سلحشوری‌های این شهید بزرگوار و دیگر شهدا و ایثارگران این خاک است. دلاوری‌های سردار شهید سلیمانی در میدان نبرد همچنین باعث حفظ تمامیت ارزی دیگر کشور‌های مسلمان منطقه شده است.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد افزود: به راستی که شهید سلیمانی همچون مالک اشتر شمشیر برنده الهی است و راه او همچنان ادامه دارد. دلاور مردان سپاه پاسداران و جبهه مقاومت با الگو قرار دادن حاج قاسم و با توکل الهی موفق به منهدم کردن پایگاه نظامی آمریکا در خاک عراق شدند؛ کاری که جز به دست مردان الهی و پیروان شهید سلیمانی از کسی ساخته نیست.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: شهید سلیمانی در طول این چهل سالی که هر روز آن در بیم نفوذ دشمنان به کشور به سر می‌رفت همواره آماده بود و خواب در چشم نداشت. به همراه این شهید والامقام بسیاری از ایثارگران و جان بر کفان میهن اسلامی نیز چنین ویژگی برجسته‌ای دارند که باید به مقام معظم رهبری به دلیل داشتن چنین سربازان ولایتمداری تبریک گفت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.