یادبود آیت الله محمدهادی تالهی در همدان

مراسم گرامیداشت و یادبود آیت الله محمدهادی تألهی در همدان برگزار شد.

یادبود آیت الله محمدهادی تالهی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  افشار از استادان حوزه علمیه همدان در مراسم یادبود آیت الله محمدهادی تالهی همدانی گفت: یکی از افتخارات استان همدان پرورش علمای بزرگ در این دیار است و این بزرگان مایه افتخار بشریت، ایران و همدان هستند.

او افزود: آیت الله تالهی از فعالان انقلابی همدان و یار و همراه آیت الله مدنی بود و در هدایت مردم همدان به سمت ارزش‌های انقلاب نقش تاثیرگذاری داشت.

استاد حوزه علمیه همدان ابراز داشت: ایشان همواره پذیرای تمامی اقشار جامعه بودند لذا باید در عرصه‌ الگوسازی این عالم بزرگوار را به مردم معرفی کنیم زیرا که امروز پرداختن به این مهم نیاز جامعه است.

آیت الله محمدهادی تالهی همدانی یکی از علما و عرفای برجسته همدان است که رهبر معظم انقلاب در مورد ایشان فرموده اند: «پیرمرد ملّایی که با جوان‌های جبهه برو آن‌چنان گرم و گیرا بودند که کأنّه یکی از آن‌ها هستند».

آیت الله تالهی همدانی سال ۱۲۷۹ در خانواده‌ای مذهبی در منطقه تاریخی جولان همدان دیده به جهان گشود و پدرش آیت الله شیخ مرتضی تألهی از سالکان پر آوازه بود که به لطف این انتساب، شیخ محمد هادی از همان ابتدای نوجوانی توانست در محضر بزرگانی، چون آیت‌الله میرزا علی آقا خلخالی، شیخ محمد بهاری، حاج سید علی عرب و آیت‌الله حیدر کسب فیض کند.

بعد‌ها مدرسه زنگنه همدان مرکز تحقیق و تدریس شیخ محمدهادی تالهی شد و آثار گران‌بهایی از جمله حواشی بر قواعد انصاری، حواشی به متاجر شیخ، شرحی بر مجموعه حاج ملاهادی سبزواری، رساله‌ای در معرفت نفس، رساله‌ای در برکات و مشتبهات قرآن مجید، رساله‌ای درباره حضرت مهدی (عج)، رساله‌ای در تعقیبات نماز، رساله‌ای در فضیلت روز جمعه و رساله‌ای در رد صوفیه را تألیف کرد.

آیت الله تالهی از فعالان انقلابی همدان و یار و همراه آیت الله مدنی بود و در هدایت مردم همدان به سمت ارزش‌های انقلاب نقش تاثیرگذاری داشت.

انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
خوب بود
آخرین اخبار