کرونا مانع حضور چین در جام جهانی ژیمناستیک هنری شد

ویروس مرگبار کرونا مانع حضور چین در رقابت‌های جام جهانی ژیمناستیک هنری استرالیا شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، چین به دلیل محدودیت‌های مسافرتی که توسط دولت استرالیا به دلیل شیوع ویروس کرونا اعمال شده، از حضور در مسابقات جهانی ژیمناستیک هنری در ملبورن کناره گیری کرده است.

یک تیم ۱۲ نفره قدرتمند چینی، از جمله ژانگ چنگلونگ (قهرمان چهار دوره مسابقات جهانی) قرار بود به این رویداد که امتیازات آن برای انتخابی بازی‌های المپیک توکیو محاسبه می‌شود، سفر کنند.

انصراف تیم چین از این رقابت‌ها که قرار است بین ۲۰ تا ۲۳ فوریه برگزار شود، توسط فدراسیون ژیمناستیک استرالیا تأیید شد.

دولت استرالیا روز پنجشنبه گذشته محدودیت‌هایی را که اوایل این ماه برای اتباع بیگانه‌ای که از چین سفر به این کشور می‌کنند، اعلام کرده بود، تا یک هفته دیگر تمدید کرد.

جام جهانی ژیمناستیک هنری در ملبورن تازه‌ترین رویداد ورزشی است که تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار دارد. این ویروس تاکنون بیش از ۱۵۰۰ نفر را به کام مرگ کشانده و نزدیک به ۶۷۰۰۰ نفر در چین به آن آلوده شده اند.

خارج از چین، حدود ۵۰۰ مورد در ۲۴ کشور گزارش شده است که در هر یک از کشور‌های هنگ کنگ، فرانسه، فیلیپین و ژاپن یک نفر در اثر این ویروس توسط سازمان بهداشت جهانی که به نام COVID-۱۹ نامگذاری شده، جان باخته است.

کیتی چیلر، رئیس ژیمناستیک استرالیا گفت: "این هفته‌ها برای همه ما چند هفته بسیار چالش برانگیز بوده است، اما نه به اندازه ژیمناست ها و مقامات چینی که تمرین کرده و برای آمدن به ملبورن آمادگی داشتند. من به طور مرتب با فدراسیون ژیمناستیک چین و رئیس آن در تماس بوده ام، آن ها به من اطلاع دادند که همه نمایندگان آن‌ها سالم هستند و هیچ نشانه‌ای از عفونت نداشته اند. با وجود این، همه ما باید به محدودیت‌های سفر دولت استرالیا احترام بگذاریم.

یو هائو و لیو یانگ که در المپیک ریو ۲۰۱۶ در کنار ژانگ مدال برنز کسب کردند و همینطور شیائو روتنگ نیز قرار بود در این رویداد به رقابت بپردازند.

نگرانی‌ها درباره ناتوانایی ورزشکاران چینی برای سفر و حضور در مسابقات از جمله مسابقات انتخابی المپیک در هفته‌های اخیر رو به رشد است.

رئیس فدراسیون بین المللی جودو، ماریوس وایزر، خواستار افزایش سهمیه ورزش در توکیو ۲۰۲۰ است تا اطمینان حاصل کند که رقبای چینی از شیوع رونا متضرر نشده اند.

جان کواتس، رئیس کمیسیون هماهنگی بین المللی المپیک توکیو ۲۰۲۰، این هفته به دنبال بود که نگرانی‌ها بابت تأثیر حضور چین در المپیک را برطرف کند. او تأکید کرد که بیشتر ورزشکاران چینی در خارج از این کشور در حال آماده سازی برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک هستند و به همین دلیل هنگام ورود به ژاپن نیازی به قرنطینه ندارند.


بیشتر بخوانید:چالش کرونا به لیگ قهرمانان آسیا رسید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار