جوانه زنی بذور کاشته شده در پروژه‌های بیولوژیک شهرستان آرادان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان گفت: ۴۰۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی بذور کاشته شده در پروژه‌های بیولوژیک در بخش‌های جنگل و مرتع شهرستان آرادان سبز و احیاء شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،مهدی حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان با اعلام این خبر گفت: پروژه‌های مذکور شامل ۱۵۰ هکتار جنگل کاری با نهال تاغ در حوزه آبخیز دهنمک و ۲۵۰ هکتار کپه کاری گیاه باریجه در حوزه دهنک بوده که باتوجه به میزان و پراکنش مناسب بارش‌های اخیر، بذور کاشته شده جوانه زده و از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند.

او اجرای پروژه‌های بیولوژیک در حوزه‌های آبخیز طی سال‌های اخیر را نوید بخش افزایش سطح جنگل، بهبود سیمای مراتع و افزایش توان اقتصادی مرتعدارن دانست و افزود: لازمه موفقیت در این طرح ها، مشارکت و همیاری مرتعداران و جوامع محلی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان تصریح کرد: در این راستا با اجرای عملیات حفاظت و قرق و مدیریت پوشش گیاهی و مرتع و اقدامات پیشگیرانه از جمله جلوگیری از ورود دام به این عرصه‌ها و نیز تشکیل جلسات توجیهی هماهنگی‌های لازم جهت حفاظت از گیاهان کاشته شده انجام شده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار