گزارش/

رشد ۳ درصدی تولید کنسانتره آهن

از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، ۳۹ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۸۷۳ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند؛ که میزان تولید نشان از رشد سه درصدی این ماده معدنی مهم دارد.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، میزان تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ سنگ‌آهن در ۱۰ ماهه است مرز ۳۹ میلیون را رد کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است.

 تولیدکنندگان بزرگ سنگ‌آهن کشور از ابتدای امسال تا پایان دی، ۳۹ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۸۷۳ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. میزان تولید مدت مشابه سال گذشته، ۳۸ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۱۱۴ تن بود که نشان از رشد سه درصد این ماده معدنی مهم دارد.

از این میزان، مهمترین شرکت‌ها از جمله گل‌گهر ۱۳ میلیون و ۳۸۶ هزار تن، چادرملو ۷ میلیون و ۹۷۰ هزار تن، سنگ آهن مرکزی ۳ میلیون و ۹۵۴ هزار تن، گهر زمین ۳ میلیون و ۸۰۱ هزار تن و صبا نور بیش از ۹۳۰ هزار تن در مدت یاد شده تولید کنسانتره سنگ آهن داشته‌اند.

همچنین در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۸، حدود ۳ میلیون و ۴۵۹ هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی تولید شده که نسبت به تولید مدت مشابه سال گذشته با رقم ۵ میلیون و ۶۶۲ هزار تن، ۳۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.


بیشتر بخونید:تولید كنسانتره و گندله سنگ آهن 12 درصد افزایش یافت


علاوه بر این شرکت‌های بزرگ گندله‌ساز (چادرملو، گل گهر، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، اپال پارسیان سنگان، صنایع معدنی فولاد سنگان و صبانور) در مدت ۱۰ ماهه است در حدود ۲۲ میلیون و ۵۱۲ هزار تن گندله سنگ آهن تولید کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۷ که ۲۲ میلیون و ۹۲۸ هزار بوده است، دو درصد کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سنگ آهن ، ایمیدرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار