ارسال بیش از ۴۰۰ اثر به جایزه ادبی همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از ارسال بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه بیست و چهارمین جایزه ادبی همدان خبر داد.

ارسال بیش از ۴۰۰ اثر به جایزه ادبی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جایزه ادبی استان که در شهرستان فامنین برگزار شد گفت: فرهنگ در تقسیم بندی نیاز‌های انسان به نیاز‌های معنوی مربوط می‌شود.

او اضافه کرد: برای دستیابی به توسعه در هر منطقه نیاز به توجه به مولفه‌های فرهنگی و هنری است. اگر بخواهیم استان همدان در حوزه‌های مختلف شاهد توسعه و پیشرفت باشد، باید برای شاخص‌های فرهنگی‌و هنری برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.

احسانی با تاکید بر اینکه همه شهرستان‌های استان با همه ویژگی‌های خاص خود و خرده فرهنگ ها، پتانسیل‌های فرهنگی و هنری قابل توجهی دارد بیان کرد: برای احصاء این شاخص‌ها به همکاری مسئولان و فرمانداران شهرستان‌ها نیاز داریم.

او با تاکید بر اینکه هدف ما توجه به رویکرد عدالت محوری است افزود: بر این اساس از مرکز استان تمرکززدایی شده و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری به شهرستان‌ها واگذار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: در این دوره بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و ۳۳ اثر در بخش‌های مختلف مورد تجلیل قرار گرفتند.

او با تاکید بر اهمیت برگزاری جایزه ادبی ابراز کرد: زبان و ادبیات فارسی دارای فرهنگ و غنای قابل توجهی است و به عنوان یکی از مولفه‌های شاخص این سرزمین، در جهان شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.