رئیس سازمان استاندارد:

شرایط استاندارد شهربازی ها نگران کننده بود

پیروزبخت وضعیت استاندارد‌های حوزه شهربازی را بسیار نامناسب و نگران کننده خواند.

لببه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد از افزایش میزان بازرسی‌ها خبر داد و اظهار کرد: در معیار‌های تعیین استاندارد موارد بسیاری بازنگری و نوشته شد که از جمله آن‌ها می‌توان به استانداردسازی گندم اشاره کرد که در حال اجرای مراحل استاندارد است.

او تصریح کرد: در بحث استاندارد دستگاه‌های سوختی اقدامات بسیاری انجام شده است و طی این ارزیابی‌ها از ابتدای سال ۱۹۱۷ مورد مردودی داشتیم.

او استاندارد‌های حوزه شهربازی را بسیار نامناسب خواند و گفت: اقدامات مناسبی در این حوزه انجام شده و از این پس نگرانی‌های کم‌تری خواهیم داشت همچنین ۲۸۷ مورد گواهینامه ثبت تایر، ۳۲ مورد در باطری و موارد بسیار دیگری مورد ارزیابی و برخورد قرار گرفتند. حدود ۱۸۳ مورد بررسی در مجموع ۱۰ پروانه تعلیق و یک پروانه باطل شدند.


بیشتر بخوانید: استاندارد بودن تمام نازل های عرضه سوخت در استان


پیروزبخت گفت: استاندارد ایران در جامعه اسلامی نقش بسیار مهم و چشمگیری دارد؛ در حوزه حلال برنامه‌های بسیار گسترده‌ای داریم و امیدوارسم تمام دستگاه‌ها و واحد‌های تولیدی با ما همراه باشند؛ سازمان ملی استاندارد به عنوان تنها مرجع ارایه نشان حلال معرفی شده و در اغلب کشور‌های دنیا پذیرفته شده است.

ذرت های آلوده به هیچ وجه وارد کشور نشده اند

رییس سازمان ملی استاندارد درباره سرانجام ذرت‌های آلوده گفت: به هیچ وجه، حتی یک دونه از محموله ذرت الوده وارد کشور نشد و ما ۳ سال با این موضوع مبارزه کردیم. مسئولیت مستقیم ارائه بنزین و گازوئیل با سازمان محیط زیست است

او بیان کرد: در وضعیت استاندارد‌های ۸۵ گانه خودرو تغییر جدیدی به وجود نیامده و کماکان بر تولید نظارت داریم.

پیروزبخت درباره بازار‌های صادراتی تصریح کرد: نباید فقط استاندارد یا کیفیت را مورد ارزیابی قرار داد؛ ما بیش از ۱۰ سال است که درباره استاندارد با کشور‌های مختلف مباحثه می‌کنیم تا به امروز به یک روند مناسبی دست پیدا نکردیم؛ موضوع کاهش کیفیت در عراق وجود نداشت بلکه موضوعات مقرراتی آن‌ها را به سمتی کشاند که امروز با ۴ شرکت خارجی قرارداد بستند که استاندارد‌ آن‌ها تایید نمی‌شود‌.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: واردات خودرو‌های کم‌تر از ۱۰ هزار دلار در حال بررسی است؛ هر خودرویی که استاندارد ۸۵ گانه را پاس کند می‌تواند از فیلتر سازمان استاندارد عبور کرده و در غیر این صورت مانند هزاران خودرو دیگر در گمرک باقی خواهد ماند.

در ادامه مراسم مرندی مقدم سرپرست معاونت نظارت بر اجرای سازمان ملی استاندارد گفت: منابع آلایندگی تنها بنزین نیستند و عوامل مختلفی برای آلایندگی تاثیر دارند؛ از طرفی میلیون‌ها خودرو قدیمی و با استاندارد یورو ۲ در کشور و شهر تهران وجود دارد که باید از سطح کشور جمع‌آوری شود.

پراید و پژو ۴۰۵ زمان مقرر از خط تولید خارج می شود

او با تاکید بر این که دو خودرو پراید و ۴۰۵ در زمان مقرر از خط تولید خارج خواهند شد، گفت: استاندارد‌های ۸۵ گانه مانند گذشته پی‌گیری می‌شود؛ توجه ویژه‌ای به تولید خودرو داریم و خروج دو خودرو پراید و ۴۰۵ هم مطابق برنامه اعلام شده و در برنامه تعیین شده اعلام انجام خواهد شد.

مرندی افزود: در آخرین روز‌های اجرای استاندارد یورو ۴ به سر می‌بریم و قصد ورود به تعیین استاندارد یورو ۵ یا یورو ۶ حرکت خواهیم کرد؛ استانداردی برای تبدیل خودرو‌های بنزینی به دوگانه سوز وجود ندارد اما با توجه به مصوبه دولت به زودی این استاندارد را تدوین خواهیم کرد.

پیروز بخت گفت: انچه گه بیش از تهیه تجهیزات اهمیت دارد داشتن علم استفاده از تجهیزات است اما اقدامات مناسبی برای تهیه تجهیزات انجام شده است؛ طرحی به نام شماک هم به راه افتاده تا تمام تجهیزات و و امکانات موجود در کشور شناسایی شده و در برای بررسی و ارزیابی استاندارد به کار گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار