نبود جاده، راه پیشرفت تحصیلی را به روی دانش آموزان کنگرویی بست

مدیر آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان گفت: ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان روستای کنگرو بدلیل نبود جاده مواصلاتی مناسب امکانپذیر نیست.

حمید قنبری مدیر آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مدرسه روستای کنگرو ۹ دانش آموز و ۳ نوآموز دارد که به علت نبود جاده مواصلاتی امکان ارائه خدمات مطلوب به آنها نیست.

او افزود: از ۳ مسیر می‌توان به این روستا دسترسی پیدا کرد که هر ۳ مسیر فاقد جاده هستند و باید در مسافت‌های متفاوت با قایق از رودخانه عبور کرد.

قنبری اظهار داشت: مسیر اول از سمت شهرستان ایذه نیم ساعت با قایق، مسیر دوم از سمت روستای کوشک اندیکا ۲ ساعت با قایق و مسیر سوم از سمت روستای پل نگین شیمبار باید از طریق سیم بکسل از رودخانه رد شد و مسافت زیاد ۵ ساعته را پیاده روی کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با این حال آموزش و پرورش عشایر جهت اجرا شدن عدالت آموزشی، هر ساله معلم به منطقه اعزام و در جهت تامین فضایی مناسب تلاش می‌کند که امسال این فضا از ۲ چادر استاندارد و پنل خورشیدی برای تامین برق مدرسه تشکیل می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان بیان داشت: عکس‌های منتشر شده مربوط به امسال نیست و این نکته را باید در نظر بگیریم انتشار هر عکس در فضای مجازی نشان از واقعیت آن نیست، چرا که در مدارس عشایر در فصول مختلف با توجه شرایط آب و هوایی و طبیعت زیبا ممکن است معلم کلاس درس را در فضای آزاد تشکیل دهد حتی اگر مدرسه استاندارد داشته باشند.

حمید قنبری با اشاره به مصوبه شورای آموزش و پرورش استان مبنی بر انتقال کانکس‌های ادارات به عشایر ادامه داد: در شورای آموزش و پرورش مصوب گردید که کانکس‌های مازاد ادارات آموزش و پرورش به عشایر اختصاص یابد و تاکنون ۳۵ کانکس منتقل شده و ۳۵مدرسه خطرآفرین و یا چادری حذف شده است و این کار ادامه دارد تا ۲۰۰ کانکس موجود در ادارات منتقل شوند.

او اذعان داشت: ما آمادگی لازم جهت ارسال کانکس به منطقه را داریم، اما انتقال آن تنها به وسیله بالگرد امکان پذیر است که تامین آن خارج از توان آموزش و پرورش عشایر است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.