مشاور سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

دانش آموزان روش مقابله با سیلاب را آموزش می‌بینند

امانی طهرانی گفت: محتوای آموزشی مربوط به مقابله با سیلاب در کتاب‌های درسی ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود امانی طهرانی مشاور سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در همایش چگونگی مواجهه صحیح با سیلاب که صبح امروز در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد، اظهار کرد: ۳سال از تدوین کتاب انسان و محیط زیست گذشته است و هفت موضوع محیط زیستی مهم مورد توجه قرار گرفت.

او ادامه داد: در این کتاب مواردی مانند؛ مسائل مربوط به آب، هوا، خاک، پسماند، تنوع زیستی و محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است که در این میان مدیریت منابع آب اولویت بیشتری دارد.

مشاور سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: علاوه بر توانمندسازی معلمان برای مدیریت آب آمار‌های قابل توجهی در قالب اینفوگرافی ارائه به آن‌ها شده است.

امانی طهرانی با اشاره سیل‌های اخیر در کشور از ورود محتوای آموزشی مربوط به مقابله با سیلاب در کتاب‌های درسی خبر داد و گفت: سازمان محیط زیست برای پشتیبانی از کتاب وبگاهی در نظر گرفته که متون آموزشی و فیلم‌های متعددی بر روی سایت قرار گرفته است.

مشاور سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از برگزاری دوره آموزشی برای دانش‌آموزان از پنجم اسفند ماه خبر داد و اظهار کرد: تمام معلمان و دانش‌آموزان پایه دهم و دوازدهم مجریان اصلی این اتفاق هستند.

او با اشاره به اینکه باید به عنوان یک فراساحت به مقوله محیط زیست بپردازیم، گفت: البته مجلات رشد معلمان و دانش آموزان تولیدات خوبی در این مورد داشتند. علاوه بر آن جشنواره دو سالانه عکس با رویکرد محیط زیستی را برای دانش آموزان داریم.

افزایش میزان بارش‌ها در کشور از مهرماه

در ادامه سیف‌الله آقابیگی مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران، با اشاره به افزایش میزان بارش‌ها از مهر ماه بیان کرد: همین بارش‌ها تحرکاتی را برای ایجاد جریان‌های سیلابی ایجاد کرده است و با این شرایط اتفاق نظر داریم که آگاهی برای مواجهه با سیلاب باید افزایش یابد که آن را از دوره متوسطه دو آغاز کردیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به آموزه‌های درس انسان و محیط زیست، اظهار کرد: به الگوی بارش کشور به عنوان واقعیت اجتناب ناپذیر در این کتاب توجه شده است که بر این اساس می‌توان به کاهش خسارات و افزایش تاب آوری کمک کرد.

او یادآوری کرد: کتاب انسان و محیط زیست با هدف سازگاری و هماهنگی نظام آموزشی و رفتار آموزشی کمک می‌کند؛ همچنین در کاهش تلفات ناشی از حوادث طبیعی موثر است.

در ادامه آرش یوسفی مدیر کل دفتر آموزشی سازمان حفاظت از محیط زیست، با اشاره به اهمیت سازمان محیط زیست به موضوع آموزش زیست محیطی گفت: امیدوارم با همکاری سایر دستگاه‌ها حوادث ناگوار یک سال گذشته را شاهد نباشیم، چراکه نمی‌توان از موضوع تغییرات اقلیمی چشم پوشی کرد. سازمان حفاظت از محیط زیست در زمینه‌ مدیریت تغییرات اقلیمی با جهان همگام شده و آن را با جدیت دنبال می‌کند.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار