درخواست پارلمان اروپا برای قطع دسترسی انگلیس به اطلاعات حوزه شنگن

نمایندگان پارلمان اروپا با ارائه پیش نویس طرحی، قطع دسترسی انگلیس به اطلاعات حوزه شنگن را پس از جدایی این کشور از اتحادیه اروپا خواستار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان پارلمان اروپا با ارائه پیش نویس طرحی قطع دسترسی انگلیس به اطلاعات حوزه شنگن را پس از جدایی این کشور از اتحادیه اروپا خواستار شدند.

رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردند در صورت تصویب این طرح انگلیس پس از دوره انتقال و از آغاز جدایی دیگر نمی‌تواند به طور مستقیم به اطلاعاتِ به ویژه افراد حاضر در کشور‌های عضو شنگن دست یابد و همچون یک کشور ثالث با آن رفتار خواهد شد و در حفاظت از شهروندان عضو اتحادیه اروپا به جزئیات اطلاعات مسافران دسترسی نخواهد داشت.

همچنین بر اساس این طرح، انتقال کالا توسط شهروندان اروپایی که تا هنگام عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا بدون هزینه‌های گمرکی و هزینه‌های مرزی بود لغو خواهد شد.

برخی مقامات اتحادیه اروپا از اینکه انگلیس پنهانی و بدون کسب اجازه از اتحادیه اروپا اطلاعات شهروندان عضو این اتحادیه را بدست آورده این کشور را به سرقت اطلاعات شهروندان عضو اتحادیه اروپا متهم کردند و قطع همکاری در این زمینه با انگلیس را خواستار شدند. اکنون لندن نگران است با قطع دسترسی به اطلاعات جدید شهروندان اروپایی افراد تروریست وارد این کشور شوند.

بر اساس آمار رسمی اعلام شده بیش از هشت هزار نفر از اتباع اروپایی به داعش در عراق و سوریه پیوسته بودند که با شکست آنان برخی از تروریست‌ها به کشور‌های خود بازگشته و یا در صددند به کشورشان بازگردند که موجب افزایش نگرانی‌ها در این کشور‌ها از جمله انگلیس شده است.

بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده در انگلیس طی سه سال گذشته ۹ حمله تروریستی با صد‌ها کشته و زخمی فقط در انگلیس روی داده که موجی از نگرانی‌های امنیتی را در این کشور ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار