کد خبر: ۷۲۵۰۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲
۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲
کد خبر : ۷۲۵۰۹۷۳

کارشناس گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، گفت: نفس کشیدن عمیق در شرایط بحران از روش‌های آرام سازی است و به کاهش استرس کمک می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شهین لنگری اظهار کرد: در شرایط بحرانی باید بپذیریم که همه چیز در کنترل ما نبوده و باید علاوه بر حفظ شرایط عادی زندگی مان، بر روی موارد قابل کنترل تمرکز کنیم.

وی با بیان اینکه در شرایط بحران باید فرد تلاش کند تا اتفاقات را در ابعاد وسیع تری تجزیه و تحلیل کند، ادامه داد: گذراندن ساعت‌هایی به دور از فضای مجازی و انجام کار‌های آرامش بخش به عنوان برنامه روزانه، موثر است.

لنگری خاطرنشان کرد: تماشای فیلم، گوش کردن موسیقی، کتاب خواندن و قدم زدن از جمله این برنامه‌های موثر است.

این روانشناس با اشاره به اینکه در مواقع بحران نباید در حضور کودکان در مورد اخبار بد و نگران کننده صحبت شود، تصریح کرد: از دارو بدون تجویز پزشک، مواد و یا الکل برای سرکوب احساسات منفی استفاده نشود.

وی توصیه کرد: اگر فرد احساس کرده برای چند روز متوالی نمی‌تواند کار‌های روز مره خود را به درستی انجام دهد و یا کنترلی بر حس‌ها و شرایط خود ندارد باید به روانپزشک و یا روانشناس مراجعه کند.

لنگری اضافه کرد: در صورت نیاز به کمک‌های پزشکی، روانپزشکی و روانشناسی فرد باید به مراکز خدمات جامع سلامت، درمانگاه ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر