رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد؛

وجود بیش از ۱۹۰ هزار موقوفه در سطح کشور

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در سطح کشور بیش از ۱۹۰ هزار موقوفه وجود دارد که میزان اراضی آن شامل یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الله سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم اهدای احکام ۲۷ نفر از امنای موقوفات شاخص استان‌های خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، سمنان و گلستان که در اداره کل اوقاف خراسان رضوی برگزار شد، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه نقش هادی و ناظر دقیق موقوفات را بر عهده دارد، قانون به اوقاف اجازه نصب امین برای موقوفات را داده و وجود مباشر و امین برای موقوفات سبب بهره‌وری بیشتر موقوفات و افزایش آن می‌شود.

او ادامه داد:  تعیین امین در ابتدا برای موقوفات شاخص و بزرگ انجام می‌شود و سپس برای سایر موقوفات کشور صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امنای موقوفات می‌توانند در موقوفاتی که دارای آب و اراضی کشاورزی هستند، استخر احداث کنند و با این کار اراضی تحت کشت را افزایش دهند.

خاموشی افزود: پرورش دام سبک و سنگین در اراضی موقوفه و تامین علوفه دام از اراضی کشاورزی همان موقوفه، یکی دیگر از اقداماتی است که می‌توان در راستای افزایش بهره‌وری موقوفات انجام داد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در سازمان اوقاف و امور خیریه همواره بر حفظ اعتماد مردمی تاکید شده و معتقدیم که به‌کارگیری معتمدان بومی به عنوان امین موقوفه نقش موثری در احیا موقوفات دارد.

انتهای پیام//ی.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.