رئیس اداره منابع طبیعی میامی:

طرح آبخیزداری کلاته ملأ فرومد رو به اتمام است

محمدعلی رضایی گفت: طرح آبخیزداری کلاته ملأ فرومد میامی با حجم ۲۵ هزار و ۶۶۰ مترمکعب رو به اتمام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدعلی رضایی رئیس اداره منابع طبیعی میامی با بیان اینکه طرح آبخیزداری کلاته ملأ فرومد میامی با حجم ۲۵ هزار و ۶۶۰ مترمکعب رو به اتمام است، گفت: برای این طرح که شامل احداث سنگ و ملات می‌شود تاکنون بالغ‌بر ۲۱ میلیارد ریال از اعتبار استانی هزینه شده است.

او پیشرفت فیزیکی طرح را بالای ۹۰ درصد خواند و افزود: با توجه به نقش و اهمیت توسعه و اجرای طرح‌های آبخیزداری در غالب اعتبارات استانی و ملی در سطح شهرستان با جدیت بیشتری در حال پیگیری و اجرا است.

رئیس اداره منابع طبیعی میامی بابیان اینکه طرح‌های آبخیزداری یکی از مؤثرترین روش‌ها برای مدیریت صحیح منابع آب‌وخاک به شمار می‌رود، ابراز داشت: درواقع هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، حفاظت از آب، خاک و جلوگیری از بیابان‌زایی، سیلاب و خاک است.

رضایی بابیان اینکه عملیات آبخیزداری شامل اقدامات بیولوژیکی و بیومکانیکی که اجرای آن‌ها مانع از رسوب و فرسایش خاک می‌شود، تصریح کرد: این مهم در توسعه حفاظت از خاک، افزایش منابع آب‌های زیرزمینی و توسعه بستر‌های اقتصادی، اجتماعی و جلوگیری از خسارت احتمالی در اراضی کشاورزی روستای کلاته ملأ فرومد بسیار اثرگذار است.

او بابیان اینکه کشت گیاهان دارویی در سطح ۵۰۰ هکتار مراتع کلاغ آشیان-سنگاب بزآهو-ماه جمال و ثم صادق شهرستان میامی در حال اجرا است، افزود: بهبود و اصلاح و توسعه پوشش گیاهی در مراتع قشلاقی شهرستان مهم‌ترین هدف طرح است.

رئیس اداره منابع طبیعی میامی بابیان اینکه در این طرح تلاش شد تا از گونه‌های مقاوم و سازگار بومی نظیر باریجه، درمنه دشتی، سکاله، اسپرس و قیچ استفاده شود، اضافه کرد: این‌گونه‌ها علاوه بر بهبود وضعیت معیشتی دامداران و بهره‌برداران، موجب ذخیره مؤثرتر نزولات آسمانی و جلوگیری از فرسایش و تخریب عرصه‌های طبیعی خواهد شد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.