کاپیتان تیم ملی واترپلو:

فینا رای به برگزاری پلی آف واترپلو بین ایران و قزاقستان نمی‌دهد

ملک خانبانان گفت: بعید می‌دانم که فینا به علت کسب سهمیه المپیک رای به برگزاری بازی پلی آف بین تیم‌های ملی واترپلو ایران و قزاقستان بدهد.

حامد ملک خانبانان کاپیتان تیم ملی واترپلو در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: در حال حاضر ایران هیچ نماینده‌ای در فینا ندارد و کسی نیست تا از حق کشورمان دفاع کند. بعید می‌دانم فینا رای به برگزاری مسابقه پلی آف بین ایران و قزاقستان بدهد. البته فدراسیون نامه اعتراضی خود را به فینا ارسال کرده ، اما همه ما می‌دانیم که اعتراض ما بی پاسخ است. اردو‌های تیم ملی شنبه صبح تعطیل شد و مجددا از بعد از تعطیلات عید نوروز، اردو‌های تیم ملی آغاز خواهد شد.

تیم ملی قزاقستان با فشار زیاد روی فینا راهی المپیک شد

او درباره لغو رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی قزاقستان عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا باعث تغییر تاریخ رقابت‌های انتخابی المپیک شد. قزاقستان مخالف حضور تیم ملی چین در کشورش بود. قزاقستان حدود ۲۰ روز رقابت‌های قهرمانی آسیا را به تعویق انداخت.

کاپیتان تیم ملی واترپلو درباره برگزار نشدن رقابت‌های انتخابی المپیک گفت: علت برگزار نشدن رقابت‌های آسیایی حضور پیدا نکردن تیم ملی چین بود. به نظرم قزاقستان و چین با یکدیگر معامله و رقابت‌های بانوان و آقایان را لغو کردند. در نهایت با لابی‌هایی که در کنفدراسیون آسیا و فینا دارند در بخش بانوان تیم ملی چین و در بخش آقایان قزاقستان به المپیک صعود کرد.

قزاقستان با قدرتی که در فینا دارد، راهی المپیک شد

او افزود: طبق قوانین فینا اگر در چنین شرایطی فقط ۲ تیم حضور داشته باشند باید با توجه به شرایط موجود پلی آف برگزار شود. متاسفانه قزاقستان به خاطر نفرات قدرتمندی که در فینا دارد توانست رای را به گونه‌ای رقم بزند که به عنوان تیم آسیایی راهی المپیک ۲۰۲۰ توکیو شود.

فینا رای به برگزاری پلی آف واترپلو بین ایران و قزاقستان نمی‌دهد

ملک خانبانان اظهار کرد: زندگی ادامه دارد. هدف اول تیم ملی واترپلو صعود به المپیک بود و متاسفانه در این رقابت بزرگ حضور نداریم. اکنون بازیکنان تیم ملی واترپلو باید با تمرکز بالا در لیگ شرکت کنند و باید پس از تعطیلات عید نوروز برای رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ آماده شوند.

او در پایان گفت: اردو‌هایی را که پشت سر گذاشتیم از نظر امکانات در حد رقابت‌های انتخابی المپیک نبود و امیدوارم مسئولان در ادامه راه اردو‌های با کیفیتی برای بازیکنان فراهم کنند. رشته‌های شنا و شیرجه در ایران راه زیادی برای رسیدن به آسیا دارند، اما واترپلو به سطح آسیا رسیده است. تیم ما همانند تیم‌های بسکتبال و والیبال این قدرت را دارد که هم پای رقبای آسیایی خود پیش برود. قطعا رضوانی رئیس فدراسیون با درایتی که دارد می‌تواند شرایط را به گونه‌ای فراهم کند تا انگیزه تازه‌ای بین بازیکنان ایجاد شود.


بیشتر بخوانید: چیریچ: لیست نهایی تیم ملی واترپلو را با وسواس انتخاب می‌کنم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار