سرپرست فرمانداری سیرجان گفت: در بخش بلورد سیرجان رونق کار و اشتغال مهیا شده و این بخش دارای نرخ بیکاری کمتر از ۳ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سهراب بهاءالدینی، سرپرست فرمانداری سیرجان گفت: در سایه نظام اسلامی عمران و آبادانی بخش‌ها و روستا‌ها و در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی و با حمایت معین‌های اقتصادی ۵ بخش این شهرستان رونق و آبادانی به وجود آمده و برای رسیدن به توسعه باید به ظرفیت‌های بخش‌های غیر دولتی تکیه کرد که در این رابطه بر مسئولیت شرکت‌های توسعه گرا تاکید شده است.

او افزود: معین اقتصادی بخش بلورد سیرجان توانسته هم صنایع دستی و گلیم بافی را رونق دهد و هم در بخش آموزش‌های فنی و حرفه پیشقدم باشد و جوانان این بخش به کمک کارخانه جهان فولاد سیرجان مشغول بکار شوند و کمبود‌های مالی این منطقه برای رونق بیشتر برطرف شود.

محسن نعمتی مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای سیرجان هم گفت: قریب به ۷۹۰ نفر از جوانان زمینه آموزش فنی و حرفه‌ای برای آنان فراهم شده است و با این آموزش بیش از ۷۰۰ نفر در رشته‌های جوشکاری در معادن منطقه جذب بازار کار شدند.

او افزود: بیش از ۲۰ کارخانه یا شرکت صنعتی و معدنی نیروی خود را از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جذب می‌کنند و رسالت ما در بخش‌ها همراهی با معین‌های اقتصادی برای اشتغال جوانان در بخش‌ها و روستا‌ها است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار