امیر دولتشاهی در نشست خبری:

جشنواره شهید نامجو ۱۰ اسفند برگزار می‌شود

رئیس مرکز مطالعات نیروی زمینی ارتش گفت: در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب و فرامین مقام معظم فرمانده کل قوا جشنواره شهید نامجو ۱۰ اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ دوم ستاد بهروز دولتشاهی رئیس مرکز مطالعات نزاجا عصر امروز سه‌شنبه در نشست خبری که در محل این مرکز برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب و فرامین فرماندهی معظم کل قوا و تاکیدات ایشان مبنی بر توجه به علم و دانش در طرح‌های ٣٠ گانه لبیک، طرح ٢۵ مربوط به برگزاری جشنواره شهید نامجو برگزار می‌شود.

او ادامه داد: دومین جشنواره ملی و پنجمین جشنواره سازمانی شهید نامجو روز ١٠ اسفند ماه با سخنرانی امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در ستاد این نیرو برگزار می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات نیروی زمینی ارتش در ادامه با بیان اینکه امسال دو طرح شاخص در جشنواره ملی شهید نامجو ارائه شده، تصریح کرد: یکی از طرح‌ها توسط دکتر گوهری متخصص پزشک ورزشی و فیزیولوژی ارائه شده است. این طرح با مضمون تغییر در روش‌های آموزش کارکنان وظیفه است که مباحث مربوط به مشکلات جسمی و فیزیولوژی آن‌ها را برطرف می‌کند.

او افزود: دومین طرح نیز از سوی یک پرستار خانم در بیمارستان بیرجند ارائه شده که افراد ساده هم می‌توانند به راحتی نوار‌های قلب خود را بخوانند.

امیر دولتشاهی یکی از اهداف این جشنواره را افزایش توان دفاعی در رزم زمینی دانست و تاکید کرد: بکارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان در پروژه‌ها و همچنین توسعه یافته‌های تحقیقاتی، از جمله اهداف برگزاری جشنواره ایده‌پردازی شهید نامجو است،.

او ادامه داد: ما ۲ هزار و ۵۸۰ ایده از یگان‌های تابع نیروی زمینی و مراکز آموزشی و دانشگاهی جمع‌آوری‌کرده و بعد از ۲۰ روز ارزیابی ایده‌های برتر را در دسته‌های مختلف تعیین کردیم.

رئیس مرکز مطالعات نزاجا خاطر نشان کرد: برخی از ایده‌های برتر که به محصول تبدیل شده اند، در حاشیه جشنواره های سال‌های گذشته در حاشیه جشنواره حاضر بودند، در حال حاضر به محصول تبدیل شده‌اند که در روز ۱۰ اسفند امسال و‌ در حاشیه جشنواره به نمایش درخواهند آمد.

امیر دولتشاهی افزود: چهره‌هایی همچون عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور، نفیسه فیاض‌بخش و چند تن از چهره‌های شناخته شده دیگر در جشنواره امسال شهید نامجو به یاری ما آمدند.

امیر دولتشاهی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد از فرماندهان مراکز آموزشی و پژوهشی نزاجا دارای مدرک دکترا هستند، گفت: ما در حال تلاش هستیم که همه فرماندهان تیپ‌ها و لشکرهای ما بتوانند دوره‌های دکترای راهبردی را طی کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار