مهمترین وظیفه متولیان اجرای امینانه نیات واقفان است

رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: متولیان، امین وقف هستند و مهمترین وظیفه آنها نیز اجرای امینانه نیّات واقفان است.

حسین منصوری رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اظهار کرد: در مسئله وقف متاسفانه شاهد نگاه نزولی هستیم که در برخی مناطق نسبت به موقوفات وجود دارد چرا که بعضی گمان می‌کنند املاک موقوفه ارزش چندانی ندارند و باید با مبالغ پایین در اختیارشان قرار بگیرد.

او افزود: لازم است این دیدگاه را با استفاده از روش‌های تبلیغی و ترویجی تغییر دهیم، زیرا املاک وقفی در واقع جواهری با ارزش هستند که در رشد و شکوفایی اقتصاد نقش بسزایی دارند.

رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: واقفان انسان‌های بلند نظری بوده‌اند که مشاهده برخی نیت‌های آن‌ها نشان می‌دهد چه فکر آینده‌نگرانه‌ای داشته‌اند تا نیاز‌های گوناگون جامعه را در دوره‌های مختلف و حتی بعد از خودشان برطرف کنند.

او خواستار ترویج نام واقفان و اقدام خیراندیشانه آن‌ها از طریق اطلاع‌رسانی صحیح شد و تصریح کرد: احیای موقوفات امر مهم دیگری است که باید در اولویت قرار بگیرد چرا که متاسفانه گاه موقوفات در طول سالیان متمادی به‌ویژه قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از وقف خارج شده اند و همکاران بنده در ادارات اوقاف و امور خیریه استان در حال شناسایی و احیا این موقوفات هستند.

منصوری بیان کرد: رعایت مسائل شرعی وقف اهمیت زیادی دارد و به هیچ وجه نباید خلاف نظر واقف رفتار شود.

رئیس اداره تحقیق وحسابرسی با اشاره به نقش موقوفات در اقتصاد کشور گفت: باید گام‌های اساسی در راستای استفاده بهینه از موقوفات برداشته شود تا هم نیاز‌های جامعه برطرف شود و هم به نیات واقفین عمل شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.