مک یا ویندوز؛ کدام آسیب‌پذیرترند؟

کارشناسان امنیتی به تازگی عنوان کرده‌اند که احتمال آلوده شدن سیستم عامل مک‌اواس به بدافزار‌های تبلیغاتی دو برابر سیستم‌عامل ویندوز است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که احتمال آلوده شدن رایانه‌های مبتنی بر سیستم عامل مک‌اواس اپل به انواع بدافزار‌ها علی‌الخصوص بدافزار‌های تبلیغاتی دو برابر بیشتر از رایانه‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز است.

بر اساس گزارشی که در Malwarebytes آمده است، خطرات و تهدیدات رایانه‌های مبتنی بر سیستم عامل مک او اس در سال‌های اخیر به شدت رو به افزایش بوده و روندی رو به رشد و صعودی را در پیش گرفته است به گونه‌ای که از تهدیدات رایانه‌های ویندوزی سبقت گرفته اند و بیشتر از آن‌ها میزبان شیوع و تکثیر بدافزار‌های خطرناک بوده اند.

کاربران در سال‌های گذشته بر این باورند بودند که رایانه‌های توسعه داده شده توسط اپل در برابر نفوذ هکرها، بدافزار‌ها و تهدیدات امنیتی نفوذناپذیر هستند، اما حالا به نظر می‌رسد که باید بیشتر از سایر کاربران نگران به خطر افتادن اطلاعات و حریم خصوصی خود و همچنین نفوذ هکر‌ها و مجرمان سایبری باشند.

این کارشناسان در تحقیقات جدید خود اعلام کرده اند که رایانه‌های ویندوزی امروزی به خصوص نسخه‌های جدید این سیستم عامل از رایانه‌های مبتنی بر macOS نیز امنیت بالاتری دارند و کاربران آن‌ها می‌توانند با خیال راحت به استفاده از آن‌ها بپردازند.

با توجه به روند صعودی حملات سایبری و بدافزاری در جهان، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان قادر نیستند حملات سایبری و بدافزاری و نفوذ هکر‌ها را زودتر از وقوع تشخیص داده و پیش‌بینی کنند؛ بدین ترتیب از بروز آسیب‌های سایبری و اینترنتی که به سرقت حجم زیادی از اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران منجر می‌شود، جلوگیری به عمل بیاورند.

در چند سال گذشته باج افزار، بدافزار و ویروس‌های رایانه‌ای بسیاری در سراسر جهان، اطلاعات محرمانه، خصوصی و مالی میلیون‌ها نفر را به سرقت بردند و میلیارد‌ها دلار به شرکت‌های مربوطه و دولت‌ها خسارت وارد کرده‌اند. حمله سایبری توسط بدافزار واناکرای (WannaCry) به طور قطع یکی از مهلک‌ترین حملاتی است که در طول سال‌های اخیر صورت گرفته است و میلیارد‌ها خسارت برای دولت و شرکت‌های مختلف کشور‌های جهان برجای گذاشته است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار