شناخت کاندیدای اصلح با رصد تبلیغات کاندیدا‌ها

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان کرمانشاه گفت : با رصد تبلیغات کاندیدا‌ها و وعده‌هایی که می‌دهند، می‌توان کاندیدای اصلح را شناخت.

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امیرمحمد کولانی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان کرمانشاه انتخابات را عامل ثبیت نظام سیاسی حاکم بر کشور‌های دمکراتیک دانست و گفت : در همه نظام‌های مردم سالار و دمکراتیک دنیا، شرکت مردم در انتخابات مشروعیت بخشیدن به این نظام‌ها محسوب می‌شود.

او به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و حاکم شدن نظام دمکراتیک و مردم سالار در ایران اشاره کرد و گفت : از زمان انقلاب تاکنون حضور مردم در انتخابات یک پشتوانه سیاسی برای نظام و سیاسیون ما در مذاکرات و مسائل بین المللی بوده تا از حقوق مردم کشورمان دفاع کنند.

دبیرجامعه اسلامی دانشجویان کرمانشاه گفت: شرکت مردم در انتخابات ایجاد شور و نشاط در جامعه و افزایش اعتماد مردم به ساختار سیاسی کشور را به دنبال دارد، به این شکل که مردم امیدوار می‌شوند که می‌توانند در آینده سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود تاثیرگذار باشند.

او با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات و انتخاب درست می‌تواند بسیاری از مشکلات را از سر راه کشور بردارد، گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد قانونگدار و نظارتی نقش بسیار مهمی در کنترل اوضاع و بهبود شرایط کشور دارد، بنابراین انتخاب کاندیدا‌های اصلح می‌تواند در این زمینه بسیار مهم باشد و به کاهش مشکلات کمک کند.

کولانی در خصوص چگونگی انتخاب یک کاندیدای اصلح گفت: در وهله اول باید کارنامه و سوابق کاندیدا‌ها را بررسی کنیم و ببینم در گذشته چه عملکردی داشته اند.

او تبلیغات کاندیدا‌ها را نیز یکی از مولفه‌هایی دانست که می‌توان با رصد آن به شناخت یک کاندیدای اصلح پرداخت و گفت: متاسفانه بسیار دیده می‌شود که برخی از کاندیدا‌ها شعار‌هایی در تبلیغاتشان می‌دهند که در حیطه کاری نمایندگان نیست و مسئولیتی هم در این زمینه‌ها ندارند، اما، چون در این ایام بازار وعده‌ها داغ است، چنین وعده‌هایی را می‌دهند.

دبیرجامعه اسلامی دانشجویان کرمانشاه افزود: این کاندیدا‌ها تنها با استفاده از وعده‌های ساختگی به دنبال جمع آوری رای توده‌های مردم هستند، بنابراین اگر کاندیدایی چنین وعده‌هایی می‌دهد که درحوزه اختیاراتش نیست و شیوه تبلیغاتش هم عوام‌فریبانه است، نباید آن را انتخاب کرد.

او به معضل انتخابات طایفه‌ای و قبیله‌ای در برخی از استان‌های کشور از جمله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: متاسفانه زمانی که انتخاب کاندیدا‌ها طایفه‌ای و قبیله‌ای می‌شود، بحث کارآمدی کاندیدا دیگر مطرح نیست و مولفه‌های واقعی یک نماینده خوب را کمتر می‌بینیم.

کولانی بابیان اینکه این معضل باعث شده تا در برخی از ادوار گذشته شاهد حضور نمایندگانی قدرتمند از استان کرمانشاه درمجلس نباشیم، گفت: بسیاری از کاندیدا‌ها به پشتوانه همین رای طایفه‌ای و قبیله‌ای، نیاز به جلب نظر نخبگان علمی و دانشگاهی را کمتر احساس می‌کنند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار