کشته و زخمی شدن دو نظامی آمریکایی توسط ساکنان یک روستا در قامشلی

رئیس عشیره «الغنامه» در شمال غرب سوریه اعلام کرد یک نظامی آمریکایی در درگیری‌های هفته گذشته با ساکنان روستای «خربه عمو» در حومه شهر قامشلی کشته و یک نظامی دیگر زخمی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شیخ فیصل الیوسف، رئیس عشیره «الغنامه» در حومه شهر الحسکه در شمال غرب سوریه اعلام کرد یک نظامی آمریکایی در درگیری‌های هفته گذشته با ساکنان روستای «خربه عمو» در حومه شهر قامشلی کشته و یک نظامی دیگر زخمی شد.

بر این اساس، فیصل الیوسف حمله چند روز پیش نظامیان آمریکایی به روستای «خربه عمو» که به کشته شدن یک کودک و زخمی شدن یکی دیگر از اهالی روستا منجر شد را اقدام تحریک آمیز توصیف و تاکید کرد اشغالگران (نظامیان آمریکا) و حامیان آن‌ها خیانت‌های زیادی در خاک سوریه انجام دادند و این همان چیزی است که ارتش آمریکا در اصل به آن شهرت دارد.

شیخ فیصل الیوسف تاکید کرد اتفاقاتی که چند روز پیش در روستا‌های خربه عمو، بویر البوعاصی، خراب عسکر و القصیر در حومه شهر القامشلی رخ داد، اولین جرقه مقاومت است.

وی خاطر نشان کرد قبایل عرب (در حومه شهر القامشلی) به پشتیبانی نظامی برای آزاد سازی مناطق الجزیره سوریه از اشغال ارتش آمریکا نیاز دارند. همه ساکنان روستا (خربه عمو) شامل مردان، زنان، کودکان و جوانان در مقابله با ارتش اشغالگر مشارکت داشتند و با سنگ و سلاح سبک توانستند به چهار خودروی اشغالگران آسیب برسانند و یک نظامی آمریکایی به دست اهالی روستا کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار