امضا تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی ایران و شیلات

دانشگاه علوم پزشکی ایران برای حل مشکلات حوزه آبزیان یک تفاهم نامه همکاری با شیلات کشور و دانشگاه تربیت مدرس امضا کرد.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امید پور نیک مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران تقریبا ۴ سال پیش با تغییر رویکرد تصمیم بر آن گرفت که بیشتر بر حل مسائل و مشکلات جامعه در حوزه سلامت، توسعه بازارها و کسب و کار فعالیت کند.

او افزود: به دنبال این مسائل بحث اشتراک گذاری دانش و همکاری با صنعت و دولت هم در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار گرفت. تلاش دانشگاه بر این است که بتواند در حل مشکلات جامعه نقش بسزایی را ایفا کند.

پور نیک تصریح کرد: به دنبال این اتفاق‌ها، حوزه‌های مختلفی با ما وارد همکاری شدند که یکی از آن‌ها فن بازار ملی بوده که روزهای گذشته در چابهار برگذار شده است.

او افزود: متوجه شدیم مشکلات و نیاز‌های متعددی در حوزه شیلات و آبزیان کشور وجود دارد که بخشی از آن‌ها با کمک دانش دانشگاه علوم پزشکی ایران و صنعت قابلیت حل شدن و رسیدن به ارزش و ثروت را دارند.

پور نیک بیان کرد: به همین دلیل تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی ایران، شیلات و دانشگاه تربیت مدرس منعقد شد تا در حوزه نانو فناوری برای آبزیان شیلات برنامه‌ای شکل بگیرد که بتوانیم مشکلات این حوزه را شناسایی کرده و برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

او در پایان یادآوری کرد: با ایجاد واحد‌های فناور و دانش بنیان توانسته ایم محصولاتی را داشته باشیم که بتوانیم به کمک آن‌ها نیاز‌های ملی و درونی کشور را برطرف کنیم و منجر به ایجاد توسعه کسب و کار در سطح بین‌المللی و فراملی شویم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار