امانی خواستار اصلاح چراغ‌های راهنمایی و رانندگی شد

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تغییر ناگهانی ثانیه شمار چراغ راهنمایی و رانندگی خواستار اصلاح آن شد.

کاظمی / امانی خواستار اصلاح چراغ‌های راهنمایی و رانندگی شدشهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به کاهش ناگهانی ثانیه شمار چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و احتمال وقوع سوانح رانندگی گفت: در مواردی مشاهده شده که چراغ راهنمایی و رانندگی در یک چهارراه ۲۰ عدد را نشان می‌دهد و ناگهان این عدد به ۳ یا صفر می‌رسد و این اتفاق رانندگان را ناچار به ترمز آنی می‌کند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اختلال چراغ‌های راهنمایی گاهی اوقات به خاطر  قطع برق رخ می‌دهد اظهار کرد: این وضعیت علاوه بر افزایش ترافیک موجب تخلفات رانندگی هم می‌شود در حالی که در بسیاری از کشورها برای جلوگیری از چنین مشکلاتی با تعبیه کردن برق اضطراری مانع وقوع چنین حوادثی می‌شود.


بیشتر بخوانید: همه چیز درباره چراغ‌های راهنمایی


او افزود: گاهی اوقات هم یک راننده وقتی که می‌بیند چراغ راهنمایی عدد ۱۲ را نشان می‌دهد با سرعت عادی به مسیر خود ادامه می‌دهد ولی به محض اینکه عدد 3 یا صفر را می‌بیند ناچار به افزایش سرعت ناگهانی و یا ترمز آنی می‌شود که ضمن افزایش احتمال تصادف در صورت عبور از خط عابر در زمان قرمز شدن چراغ جریمه‌ای را هم برای او ثبت می‌کند.

امانی با تأکید بر اینکه این وضعیت باید اصلاح شود تأکید کرد: متأسفانه این حالت این شبه را بوجود می آورد که تغییر ناگهانی ثانیه شمار چراغ‌ها عمدی است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
اين تغيير ناگهاني پدر همه رو درآورده و كلي جريمه رو دست مردم گذاشته
اقلا قبل از تغيير ناگهاني شماره ها به چشمك زدن بيافتن آدم بفهمه دارن ميپرن به يه عدد ديگه
آخرین اخبار