کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری در خوزستان

دبیر ستاد کنترل و کاهش جمعیت کیفری دادگستری خوزستان گفت: کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری از سیاست‌های راهبردی و ترسیمی رئیس قوه قضائیه است.

علی افتخاری معاون قضایی و دبیر ستاد کنترل و کاهش جمعیت کیفری دادگستری خوزستان،در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری را از سیاست‌های راهبردی و ترسیمی ریاست قوه قضائیه برشمرد و گفت: اراده دستگاه قضایی در خوزستان دستیابی به این مهم، همسو و همگام با ارتقا و امنیت قضایی و اجتماعی در استان و برخورد موثر و قاطع با مجرمان و مرتکبان جرایم خاص و خشن و نافیان امنیت مردم است.

او افزود: پیرو بازدید رئیس کل دادگستری استان و همچنین بازدید‌ها و جلسات رسیدگی قضایی دادستان مرکز استان، معاون قضایی رئیس کل و معاونان دادستانی اهواز که با زندانیان داشتند، تلاش گردیدکه بمنظور تحقق هرچه فراگیر و موثرتر سیاست‌های کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندان، با هماهنگی‌های لازم به استخراج، پردازش و تحلیل آمار و اطلاعات برای شناسایی زندانیان واجد شرایط و همچنین سنجش میزان حبس محوری، مجازات‌ها در محاکم کیفری دست یابیم.

کارگروه اطلاعات و آمار کمیته کاهش و کنترل هدفمند جمعیت کیفری دادگستری خوزستان با هدف ایجاد وحدت رویه در پایش، استخراج و تحلیل آمار جمعیت کیفری در محل اداره کل زندان‌های استان تشکیل شد.

با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری و دبیر کمیته کاهش و کنترل هدفمند جمعیت کیفری دادگستری خوزستان، علیرضا بابایی مدیر کل زندان‌های استان، احمدی معاون دادستان اهواز و همچنین جمعی از کارشناسان قضایی، امور دفتری آمار و انفورماتیک ۲ دستگاه جلسه کارگروه اطلاعات و آمار کمیته کاهش و کنترل هدفمند جمعیت کیفری دادگستری خوزستان برگزار و در این جلسه به بررسی آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها برای برخورداری زندانیان واجد شرایط از تسهیلات و امتیازات قضایی بحث وتبادل نظر شد.

همچنین در این جلسه نمونه‌هایی از پرونده‌ها و احکام صادره محاکم قضایی که منتهی به حبس شده بودند نیز مطرح و فراوانی مجازات‌های حبس محور محاکم مورد بررسی قرار گرفتند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.