کرملین: عملیات نظامی ترکیه علیه نیرو‌های سوری در ادلب بدترین سناریو است

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه (کرملین)، عملیات نظامی ترکیه علیه نیرو‌های دولتی سوریه در ادلب را بدترین سناریو توصیف کرد.

کرملین: تحریم آمریکا علیه روس نفت غیرقانونی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد روسیه و ترکیه به تماس‌ها در خصوص ادلب به منظور جلوگیری از تشدید  تنش‌ها ادامه خواهند داد.

پسکوف افزود: عملیات نظامی ترکیه علیه نیرو‌های دولتی سوریه در ادلب بدترین سناریو خواهد بود.

وی همچنین افزود: تحریم‌های آمریکا علیه شرکت روس‌نفت غیرقانونی است. چنین محدودیت‌هایی که ما آن را براساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی می‌دانیم، به هیچ وجه نمی‌تواند بر بر روابط دوجانبه ما با ونزوئلا تأثیر بگذارد.

پسکوف یادآور شد اقدامات تجاری روس‌نفت قانونی است.

روز سه‌شنبه، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه شرکت «روس‌نفت تریدینگ»، وابسته به شرکت دولتی گاز و نفت روسیه به بهانه همکاری با ونزوئلا و دور زدن تحریم‌های واشنگتن علیه کاراکاس، اعمال کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «امروز ما تحریم‌هایی را علیه شرکت "روس‌نفت تریدینگ" اعمال کردیم. خط اصلی مادورو برای دور زدن تحریم‌های ما علیه بخش نفتی ونزوئلا را قطع کردیم. کسانی که از این رژیم حمایت کرده و آن را قادر به سرکوب مردم ونزوئلا می‌کنند پاسخگو خواهند بود.»

الیوت آبرامز، مسئول بخش ونزوئلا در وزارت خارجه آمریکا نیز از هند و چین خواست از ونزوئلا نفت خریداری نکنند. ونزوئلا با محکومیت تحریم‌های آمریکایی شرکت روس‌نفت تریدینگ روسیه اعلام کرد سرمایه‌گذاری‌های این شرکت و فعالیت‌های تجاری آن در ونزوئلا قانونی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار