رئیس نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر مطرح کرد؛

بازدید روزانه بالغ بر ۲۵۰۰ نفر از جشنواره مد و لباس فجر/ سوزن‌دوزی را احیا کردیم

مرضیه شفاپور گفت: طبق آماری که داریم، در جشنواره مد و لباس امسال روزانه بالغ بر ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر بازدیدکننده داشتیم.

مد و لباس فجرسیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و رئیس نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، در خصوص ارزیابی خود از جشنواره این دوره، در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جشنواره مد و لباس امسال در تاریخ ۲۴ بهمن ماه افتتاح شد، اما مراسم افتتاحیه به شکل رسمی نداشت و هزینه آن صرف کمک به هموطنان سیل زده سیستان و بلوچستان شد. با اینکه تبلیغات گسترده‌ای نداشتیم، استقبال مردم از این رویداد ملی بسیار خوب بود. به‌ ویژه استقبال خوبی از کلاس‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی داخلی و خارجی شد و طبق آماری که داریم، روزانه بالغ بر ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر بازدید کننده داشتیم که در این نشست‌ها حاضر می‌شدند و برای آن‌ها نیز گواهی حضور صادر می‌شد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه ایده تا اجرا در جشنواره مد و لباس فجر اظهار کرد: در این مسابقه ۲۰ گروه در قالب گروه‌های ۳ نفره طراحی، برش و دوخت را انجام می‌دادند که آثار مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند. این بخش بسیار مورد استقبال واقع شد. بخش حجاب و عفاف هم بخش پر رنگ جشنواره امسال بود؛ در جشنواره امسال رنگ را وارد بخش حجاب و عفاف کردیم ولی در دوره‌های پیشین اینگونه نبود. در ابن دوره نگاه ویژه‌ای به سوزن‌دوزی‌هایی که از بین رفته داشتیم و آن‌ها را دوباره احیا کردیم؛ در محل جشنواره مکانی را قرار داده بودیم که اساتید با تجارب ارزشمندشان در کنار ما قرار گرفته و آموزش‌های لازم را به مردم و علاقه‌مندان به سوزن دوزی می دادند.

او ادامه داد: در بخش ویترین ملی،۲۷ ویترین به کار‌های خوب هنرمندان ایرانی اختصاص داده شد که در این ویترین‌ها ویترین کیف و کفش و لباس، مانتو، زیورآلات و لباس‌های راحتی داشتیم که صفر تا صد آن توسط برند‌های داخلی تولید شده بود. برای اولین بار در بخش بین‌الملل جشنواره، بیش از ۱۱ کشور حضور داشتند و از نشست‌های تخصصی هم استقبال کردند.

دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با اشاره به اینکه هر روز نشست‌هایی با فعالان عرصه مد و لباس داشتیم، بیان کرد: من در طول جشنواره در غرفه‌ها حاضر می‌شدم و با مسئولان آن گفت‌وگو می‌کردم. بخش صنعت و فناوری‌ها این دوره بسیار خوب بود و اتفاق خوب جشنواره امسال این بود که طراحان به صورت مستقیم با صنعتگران حوزه پارچه و چاپ ارتباط برقرار کردند. پیش از این از پارچه‌های خارجی با قیمت بالا استفاده می‌شد، اما اکنون از چرخه خارج شده و پارچه‌های مرغوب توسط صنعتگران داخلی تولید و به طراحان ارائه شد و طراحان توانستند با مبالغ بسیار پایین از تولیدات داخلی استفاده کنند. امسال سالی بود که ما کار اتحادیه پوشاک و خیاط و انجمن طراحان و انجمن پوشاک مدارس را با توجه به شعار سال و توصیه مقام معظم رهبری پیش بردیم.

شفاپور در خصوص بودجه جشنواره و حمایت‌های صورت گرفته بیان کرد: بودجه امسال نسبت به سال گذشته افزایش نداشته و این ما را دچار مشکل کرد؛ ولی خوشبختانه سعی کردیم جشنواره را با اقتصاد مقاومتی پیش ببریم. ضمن اینکه امسال برای اولین‌بار به رسانه‌ها توجه ویژه‌ای کردیم و قسمتی را برای رسانه‌ها در نظر گرفتیم. قرار است که پوشاک عرضه شده در جشنواره راهی بازار شود. طبق اعلام اتحادیه پوشاک به تولیدگران، هر روز شاهد حضور ۲۰۰ الی۳۰۰ تولید کننده بودیم که طرح‌ها را بدون واسطه از طراحان دریافت می‌کردند. ۴ اسفند ماه اختتامیه رسمی جشنواره را در تالار وحدت خواهیم داشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.