رمزگشایی از علل سیر نزولی نگران کننده تیم پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس در ۳ دیدار اخیرش، نمایش جالبی نداشته و سیر نزولی این تیم محسوس است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایش پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا خارج از انتظارات بوده است. یحیی گل‌محمدی با پرسپولیس شروع بسیار خوبی داشت و برابر تراکتور و صنعت نفت آبادان که از مدعیان کسب عنوان قهرمانی بودند به ۶ امتیاز ارزشمند دست یافت.

آغاز افت پرسپولیس

در دربی ۹۱ پرسپولیس برخلاف انتظار بازی بهتری نسبت به استقلال انجام نداد و نهایتاً با گل لحظات پایانی بشار رسن به تساوی ۲ بر ۲ رسید. شروع سرخ‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا ضعیف‌تر از حد انتظار بود. آن‌ها در مصاف با الدحیل قطر در شرایطی ۲ بر صفر مغلوب شدند که حداقل موقعیت ممکن را روی دروازه حریف ایجاد کردند و چندین فرصت گلزنی دیگر نیز برای الدحیل ایجاد شد که خوشبختانه وارد دروازه نماینده ایران نشد.

بازی ضعیف مقابل شارجه

شب گذشته پرسپولیس به مصاف شارجه رفت و در ابتدا برتری محسوسی نسبت به این حریف داشت. مطابق انتظار شاگردان گل‌محمدی با گل علی علیپور پیش افتادند؛ اما افت فاحش سازمان دفاعی سرخ‌ها که برابر استقلال و الدحیل هم مشخص بود باعث شد تا گل تساوی نماینده امارات به‌سادگی وارد دروازه بیرانوند شود. دو دقیقه بعد بار دیگر علیپور شادی را به اردوی پرسپولیس بازگرداند، اما قبل از اتمام نیمه اول بازیکنان شارجه روی اشتباه خط دفاعی سرخ‌پوشان و بیرانوند به‌راحتی بازی را به تساوی کشاندند. در نیمه دوم هم پرسپولیس هرگاه اراده می‌کرد صاحب موقعیت می‌شد، اما نمی‌توانست گلی وارد دروازه شارجه کند و البته اشتباهات خط دفاعی پرسپولیس موقعیت‌های خوب دیگری را نصیب حریف اماراتی کرد که بازیکنان این تیم قادر نبودند گل دیگری را بزنند.

بدون تردید پرسپولیس گروه بهتری نسبت به شارجه بود و دو امتیاز حساس را به‌راحتی از دست داد. نمایش پرسپولیس در سه بازی اخیر ضعیف‌تر از حد انتظار بوده است و در این موضوع تمامی اعضای گروه مقصر هستند. یحیی گل‌محمدی مربی باشخصیت، خوش‌فکر و صاحب سبکی در فوتبال ایران به حساب می‌آید؛ اما باید بپذیریم که تیمش بازی به بازی افت کرده است. نمایش سرخ‌پوشان مقبول نیست و نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد.

۳ فینال در مقابل پرسپولیس

پرسپولیس سه دیدار مهم باید انجام دهد که هر کدام حکم فینالی جداگانه را خواهند داشت. سپاهان در هفته بیستم لیگ برتر در اصفهان منتظر تکرار پیروزی دور رفت است. شهر خودرو هم که در دیدار رفت موفق شد از سد پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی بگذرد این بار برای قبول شکست به تهران نمی‌آید و بازی هفته بیست و یکم سرخ‌پوشان دشوارتر از حد انتظار است. سومین فینال پرسپولیس مصاف با التعاون عربستان است. نماینده سعودی شارجه و الدحیل را مغلوب کرده و در صدر جدول گروه C ایستاده است. شرایط این حریف بهتر از دیگر رقبای پرسپولیس بوده که حاصل دیدار با آن‌ها یک امتیاز بوده است.

فاصله بیرانوند با روز‌های اوج

علیرضا بیرانوند به شکل عجیبی نمایش درخشان گذشته را ارائه نمی‌کند. او که دروازه‌بان اول تیم ملی ایران به شمار می‌رود در ۳ بازی اخیر ۶ گل خورده است. انتقادی که در فضای مجازی به بیرانوند می‌شود این است که او پس از توافق نهایی با آنتورپ بلژیک با دل‌وجان برای سرخ‌پوشان بازی نمی‌کند. بیرانوند زمانی برای آنکه مدافعانش را تحریک و برانگیخته کند، در توپ‌هایی که دفع یا مهار می‌کرد بر سر آن‌ها فریاد می‌زد تا اجازه خلق حمله به حریفان داده نشود؛ اما روی گل‌هایی که وارد دروازه‌اش می‌شود، اعتراضی به مدافعان نمی‌کند و این موضوع گویای آن است که او همچون گذشته انگیزه ندارد تا از دروازه تیمش دفاع کند.

آشفتگی سازمان دفاعی سرخ‌پوشان

سید جلال حسینی که خط دفاعی پرسپولیس را به‌خوبی هدایت می‌کرد، باصلابت گذشته بازی نمی‌کند و در دیدار با شارجه هم به خاطر مصدومیت بین دو نیمه تعویض شد و جالب اینکه در غیاب او سرخ‌پوشان همانند نیمه اول گل نخوردند. دیگر مدافعان پرسپولیس هم نمایش جالبی ارائه نکردند و دچار اشتباهاتی می‌شدند که نشان از آشفتگی آن‌ها در انجام امور محوله داشت. خط دفاعی که در ۵ بازی آخر حضور گابریل کالدرون در لیگ برتر تنها یک گل خورد.

ترابی دیگر گره‌گشایی نمی‌کند

وحید امیری با روز‌های اوجش فاصله گرفته و مهدی ترابی که گره‌های گلزنی پرسپولیس را برابر حریفان باز می‌کرد و قلب تپنده این تیم در خطوط میانی و حمله بود ابهت گذشته را درون زمین ندارد. بشار رسن که هر بار بازی کرده حرکت تیمی پرسپولیس را زیبا و دلچسب کرده روی نیمکت می‌نشیند و به‌عنوان یار تعویضی وارد زمین می‌شود، زمانی که بازیکنان داخل زمین نمی‌توانند سرنوشت مسابقه را تغیر دهند و تیم به بن‌بست تاکتیکی رسیده است.

خطرات پیش روی سرخ‌ها

پرسپولیس در دیدار با حریف متوسطی، چون شارجه امارات برنده نشد و البته که اگر بدشانس بود شاید در این دیدار هم بازنده از زمین خارج می‌شد. روند حرکتی پرسپولیس نگران‌کننده است و یحیی گل‌محمدی که بار‌ها هنر مربیگری‌اش به داد تیم‌هایش رسیده باید فکری به حال تیمش کند تا شاهد هدر رفتن امتیازات حساس پیش رو نباشد. ناکامی مقابل سپاهان، شهر خودرو و التعاون می‌تواند پرسپولیس را از حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا بسیار دور کند و جایگاهش را در صدر جدول لیگ برتر به خطر بیندازد.

منبع:آنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار