کاپ ۲۰۲۱ آسیا؛

تیم ملی بسکتبال ایران - سوریه / اولین محک آسمان خراشان پس از کسب سهمیه المپیک

تیم ملی بسکتبال کشورمان امروز در نخستین دیدارش در رقابت‌های انتخابی قهرمانی آسیا به مصاف تیم ملی سوریه می‌رود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،تیم ملی بسکتبال کشورمان امروز در نخستین دیدارش در پنجره نخست رقابت‌های انتخابی کاپ ۲۰۲۱ آسیا از ساعت ۱۶ به مصاف تیم ملی بسکتبال سوریه می‌رود، شاگردان شاهین طبع در حالی آماده این بازی می‌شوند که این نخستین دیدار رسمی تیم ملی بسکتبال کشورمان پس از مسابقات جام جهانی و کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود.  

مهران شاهین طبع برای این بازی که برابر تیم با روحیه و جوان شده سوریه انجام می‌شود برای ۷ روز اردو برگزار کرد و از ۱۵ بازیکن در تیم ملی بهره برد و در نهایت نام دوازده بازیکن را برای این بازیکن مشخص کرد. خوشبختانه نفرات دعوت شده به تیم ملی با توجه به آن که این روز‌ها مسابقات لیگ برتر در حال برگزاری است از آمادگی بالایی برخوردارند و همین مسئله می‌تواند سبب شود تا تیم ملی بسکتبال کشورمان نمایش متفاوتی را در بازی نخست به نمایش بگذارد. این بازی برای تیم ملی کشورمان اهمیت بالایی دارد، زیرا بر اساس فرمول جدیدی که برای این مسابقات در نظر گرفته شده است امتیاز‌های تمام بازی‌ها و اتفاقات رخ داده در آن می‌تواند در تمام مراحل این مسابقات مهم و تاثیر گذار باشد.  

تیم ملی بسکتبال ایران - سوریه / اولین محک آسمان خراشان پس از کسب سهمیه المپیک

تیم ملی بسکتبال کشورمان برای دیدار امروز نفراتی، چون آرون گرامی پور، آرمان زنگنه و صمد نیکخواه بهرامی را در اختیار ندارد، البته آرون گرامی پور به دلیل حضور در مسابقات تیم باشگاهیش نتوانست تیم ملی را برای این رقابت‌ها همراهی کند و نیکخواه بهرامی و زنگنه هم به دلیل مصدومیت نتوانستند در جمع شاگردان شاهین طبع حاضر باشند. همچنین ۳ بازیکن دیگر هم با صلاحدید کادر فنی در این بازی حضور نخواند داشت و البته این بدان معنا نیست که از ترکیب تیم ملی خط خورده اند، زیرا تیم ملی بسکتبال کشورمان باید در دومین دیدارش در این رقابت‌ها روز چهارم اسفند به مصاف تیم ملی قطر برود و ممکن است از نفراتی که در این بازی استفاده نشده در آن بازی بهره برده شود.  

تیم ملی ایران این روز‌ها تنها آسیایی است که توانسته پس از ژاپن میزبان رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ سهمیه این رقابت‌ها را بگیرد و با اقتدار صدرنشین قاره کهن است، بسکتبال ایران جایگاه خاصی دارد و قطعا هیچ تیمی در قاره کهن کار آسانی برابر آن ندارد، آسمان خراشان در دوره قبلی رقابت‌ها کاپ آسیا که به میزبانی لبنان برگزار شد به عنوان نایب قهرمانی رسیدند واز جمله مدعیان این رقابت‌ها هم محسوب می‌شوند با این حال کار امروز برای آسمان خراشان خیلی هم آسان نخواهد بود.  

تیم ملی بسکتبال ایران - سوریه / اولین محک آسمان خراشان پس از کسب سهمیه المپیک

تیم ملی بسکتبال سوریه تیم پر افتخاری محسوب نمی‌شود بزرگترین افتخار بسکتبالی آن‌ها به سال ۲۰۰۱ بازمی گردد و زمانی که آن‌ها موفق شدند در رقابت‌هایی که به میزبانی چین برگزارشد عنوان چهارمی را کسب کنند، آن‌ها در آخرین سری رقابت‌ها قهرمانی آسیا هم به عنوانی بهتر از دهمی نرسیده اند و با توجه به شرایط خاصشان در چند سال گذشته شاید شرایط گذشته شان را نداشته باشد، با این حال آن‌ها تیم خوبی هستند و در آخرین رویاروییشان با تیم ملی بسکتبال کشورمان که در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا انجام شد توانستند نمایش خوبی و قابل قبولی داشته باشند. تیم ملی بسکتبال سوریه همچنین دست به جوانگرایی زده است و می‌تواند تیم خطرناکی هم باشد.  

این دیدار ابتدا قرار بود به میزبانی سوری‌ها انجام شود، اما در نهایت قرار شد این بازی رفت در کشور ما انجام شود. فدراسیون بسکتبال برای این بازی تدارکات ویژه‌ای در نظر گرفته است و سالن آزادی را در استانه این دیدار متفاوت‌تر کرده است و با نصب امکانات نور پردازی جدید در سالن و تعمیر کفپوش و همچنین در نظر گرفتن شرایط ویژه برای دوستداران بسکتبال  برای حضور گسترده هواداران مشتاق شرایط متفاوت و خاصی را رقم زده است.  


بیشتر بخوانید:

حدادی: امیدوارم حمایت‌ها از تیم ملی بسکتبال ایران بیشتر شود

شاهین طبع: موفقیت‌های تیم ملی بسکتبال حاصل کار گروهی است

نیکخواه بهرامی: بسکتبال ایران توانایی صعود به جمع ۸ تیم برتر المپیک را دارد


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار