فعال شدن شعبه فرعی رای گیری برای اقلیت‌های مذهبی

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان گفت: شعبه فرعی رای گیری در آتشکده زرتشتیان کرمان کوچه برزو آمیغی خیابان شهدا برای اقلیت‌های مذهبی فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عباس تقی زاده، رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان گفت: بر اساس قانون انتخابات مجلس از تعداد کل نمایندگان پنج نفر به اقلیت‌های دینی اختصاص دارد که زرتشتیان و کلیمیان هر کدام یک نماینده، مسیحیان عاشوری و کلدانی مجموعا یک نماینده و مسیحیان ارمنی جنوب و شمال هر کدام یک نماینده و جمع پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

او با بیان اینکه ۲ میلیون ۱۶۵ هزار و ۹۹۱ نفر در این استان واجد شرایط رای دادن هستند افزود: از این تعداد یک میلیون و ۹۶ هزار و ۱۳۰ نفر مرد و یک میلیون و ۶۹ هزار و ۸۶۱ نفر را زنان تشکیل می‌دهند ضمن آنکه تعداد رای اولی‌ها استان ۹ هزار و ۵۲ نفر بوده که شامل ۳۵ هزار ۵۷۸ نفر مرد و ۳۳ هزار و ۴۷۴ نفر زن هستند.

تقی زاده تعداد شعب اخذ رای را ۲ هزار و ۲۴۹ مورد شامل هزار و ۳۲۸ شعبه ثابت و ۹۲۱ مورد سیار اعلام و تصریح کرد: هزار و ۷۰ مورد از این تعداد را شعب شهری و هزار و ۱۷۹ مورد را شعب روستایی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار