رئیس ستاد انتخابات خوزستان:

ثبت اثر انگشت برای رای دهندگان اجباری نیست/ احتمال تمدید مهلت رای گیری وجود دارد

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: براساس بخشنامه جدید وزارت کشور، اجباری برای ثبت اثر انگشت رای دهندگان نیست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی حسین حسین زاده رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۸ صبح امروز آغاز شده و طبق برنامه تا ساعت ۲۰ همین روز ادامه دارد، اما به احتمال زیاد این مهلت تمدید خواهد شد.

او افزود: باتوجه به بخشنامه جدید وزارت کشور در حوزه‌های اخذ رای، ثبت اثر انگشت برای رای دهندگان الزامی نیست.

حسین زاده اظهار داشت: اکنون در ۳ هزار و ۱۴۱ شعبه رای گیری در سطح استان به صورت همزمان انجام می‌شود و در مناطق سخت‌گذر نیز صندوق‌های سیار به همراه اعضای شعب اعزام شده اند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان بیان کرد: حضور مردم پای صندوق‌های رای تا این ساعت از انتخابات پرشور بوده و رفته رفته بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود و بی شک حماسه‌ای دیگر در حال رقم خوردن است.

این مقام مسئول ادامه داد: در این دوره احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که یکی از اقدامات موثر جهت شتاب بخشی به روند انتخابات است؛ این اقدام ضمن سرعت بخشیدن به روند کار از سوءاستفاده‌های احتمالی به ویژه در زمینه آرای تکراری و رای افرادی که به سن قانونی نرسیده اند، جلوگیری می‌کند.

حسین زاده افزود: در کل استان سه میلیون و ۵۶۰ هزار واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که امسال به تعداد واجدین شرایط تعرفه به تمامی شهرستان‌ها ارسال شده و تعرفه‌های پشتیبان نیز در استانداری وجود دارد.

او اذعان داشت: باتوجه به این که تعدادی از مدارس درگیر انتخابات بوده و بیش از ۶۰ درصد کارکنان آموزش و پرورش تا پاسی از شب برای شمارش آرا فعالیت می‌کنند، تا عصر امروز برای تعطیلی این مدارس تصمیم‌گیری خواهد شد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی صبح امروز دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در استان خوزستان آغاز شد.

۳۱۰ نفر نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان هستند.

بر اساس این گزارش، ۸۹۱ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان ثبت نام کرده بودند که ۶۶۳ نفر (۷۷ درصد) در هیات‌های اجرایی و ۳۹۲ نفر در شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

خوزستان دارای ۱۸ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.