اردوغان: از ادلب عقب‌نشینی نخواهیم کرد

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه اظهارات تهدیدآمیز خود درباره سوریه، گفت که ارتش این کشور از ادلب عقب‌نشینی نخواهد کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، امروز جمعه گفت که این کشور از ادلب سوریه عقب‌نشینی نخواهد کرد.

اردوغان می‌گوید: «تا زمانی که نیرو‌های دولت سوریه به حملات خود در ادلب ادامه دهند از این استان عقب‌نشینی نخواهیم کرد.»

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه اظهارات خود مدعی شد: «بر اساس آخرین اطلاعات، ۱۵۰ نیروی رژیم سوریه را از پای درآوردیم و ۱۲ تانک، ۳ خودروی زرهی، ۱۴ توپخانه و ۲ خودروی پیکاپ منهدم شده‌اند.»


بیشتر بخوانید:


وی ضمن بیان این مطلب که ترکیه تا زمان متوقف شدن حملات ارتش سوریه، از ادلب عقب‌نشینی نخواهد کرد، گفت: «این تنها شرط کاهش خشونت‌ها است.»

رجب طیب اردوغان روز چهارشنبه طی سخنانی در نشست با اعضای حزب عدالت و توسعه در مجلس این کشور از آغاز قریب‌الوقوع عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه سخن گفت.

او اعلام کرد: «عملیات ادلب هر لحظه ممکن است آغاز شود. سرنوشت ادلب را به رژیم اسد و حامیان آن نخواهیم سپرد. به هر قیمتی که باشد مصمم به برقراری امنیت در ادلب برای مردم ترکیه و منطقه هستیم.»

عملیات ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت برای پاکسازی استان ادلب، آخرین مقر تروریست‌ها در این کشور، از چندی پیش آغاز شده است. همزمان با پیشروی گسترده ارتش سوریه، ترکیه نیرو‌های بیشتری به ادلب اعزام کرده و ضمن تهدید ارتش سوریه، خواستار توقف فوری عملیات نیرو‌های سوری در ادلب شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
چه مزحک " مصمم به برقراری امنیت در ادلب برای مردم ترکیه و منطقه" آخه مردم ترکیه توی ادلب سوریه چه می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۰۷:۳۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
درقبال نیروهای حامی تروریستها گویا رودربایسی وجود داره!!؟؟؟ بابا طرف نیرو وسلاح سنگین وارد خاک سوریه کرده وباعث کشتار مردم بی گناه سوریه میشه، با توسری بندازین بیرون این حرامیان رو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
درست است آقای اردوغان اصولا اشغالگران عادت به عقب نشینی ندارند . اما سربازان شجاع کشور اشغال شده اشغالگران را وادار به عقب نشینی می کنند. برای کشور شما هم این اتفاق خواهد افتاد و مثل صدام حسین جهنمی با سر افکندگی و بدون هیچ ارزش افزوده منطقی و انسانی باید پاسخگوی ملت مظلوم سوریه و مادران سربازان ترک به هلاکت رسیده در یک عملیات اشغالگرانه باشید.
آخرین اخبار