کارشناس هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق کشور/ آسمان پایتخت بارانی می شود

گودرزی گفت: امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی در شمال شرق و سواحل دریای خزر بارش خواهیم داشت.

‌فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امشب با ادامه فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از شمال شرق بارش برف و باران و در سواحل شرقی دریای خزر بارش پراکنده رخ می دهد که بتدریج با خروج این سامانه آسمان این مناطق صاف می شود.

وی افزود: از اواسط روز شنبه تا ظهر یکشنبه با عبور سامانه بارشی به نسبت ضعیف در مناطق غرب، شمال غرب و البرز غربی بارش پراکنده برف و باران‌خواهیم داشت‌‌.

گودرزی از ورود سامانه بارشی دیگر طی روزهای آتی به کشور خبر داد و گفت: بعدازظهر دوشنبه با فعالیت سامانه بارشی در دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی، غرب و جنوب غرب بارش برف و باران همراه با وزش بادهای شدید رخ خواهد داد، ضمن آنکه بارش پراکنده باران به دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی و مرکز کشور کشیده می شود و در مناطق سردسیر این استان ها بارش به صورت برف و در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه سامانه بارشی روز سه شنبه در کشور تقویت می شود، بیان کرد: روز سه شنبه با فعالیت سامانه بارشی، بارش کل نیمه غربی دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، مرکز و شمال شرق را در بر می گیرد که شدت بارش در این روز مربوط به سواحل دریای خزر، دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی و غرب کشور است.

وی ادامه داد: اواخر روز سه شنبه با شمالی شدن جریانات بر سواحل دریای خزر، دمای هوا در نوار شمالی به طور محسوسی کاهش می یابد و در این روز با افزایش سرعت وزش باد، دریا مواج و طوفانی می شود.

گودرزی از استمرار بارش باران در برخی مناطق خبر داد و گفت: روز چهارشنبه در دامنه های زاگرس مرکزی و سواحل شمالی و شمال شرق بارندگی داریم که بتدریج اواخر این روز سامانه بارشی از مرزهای شمال شرق خارج می شود.

آسمان پایتخت بارانی می شود

این‌کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: امشب آسمان تهران صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد است و فرداشب با ورود سامانه بارشی احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

گودرزی بیشینه دمای امروز تهران را ۱۵ و فردا صبح ۴ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: بنابر نقشه های هواشناسی دمای تهران طی روزهای آتی افزایش خواهد یافت.

گودرزی در پایان تصریح کرد: با ورود سامانه بارشی طی روز دوشنبه به کشور شاهد بارش باران در پایتخت خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار