توزیع نهال فندق در چالوس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالوس از توزیع ۲ هزار و ۴۷۵ اصله نهال فندق برای اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار در روستای آغوزداربن چالوس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  یزدانقلی خزایی پول مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالوس گفت: در کلاس آموزشی اصول کاشت نهال و تائید گواهی اصالت نهال در روستای آغوزداربن شهرستان چالوس، نهال فندق در ۶ هکتار از اراضی شیبدار روستای آغوزداربن این شهرستان توزیع شد.

او افزود: برای اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار، ۲ هزار و ۴۷۵ اصله نهال یارانه‎دار فندق برای کاشت در اراضی شیبدار روستای آغوزداربن این شهرستان خریداری و توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالوس گفت: این نهال‌ها دارای شناسنامه بوده و از گونه‌های مرغوب فندق و ارقام مقاوم است.

خزایی پول افزود: هدف از اجرای طرح توسعه باغ در اراضی شیبدار، حفظ خاک در اراضی شیبدار، بهره وری حداکثری از خاک منطقه، ایجاد نوار سبز، تقویت اقتصادی و افزایش درآمد کشاورزان و از همه مهم‌تر تامین محصول سالم برای جامعه است، زیرا کشت در اراضی شیب دار با ایجاد پوشش گیاهی مانع از انجام فرسایش خاک می‌شود و در استانی که به نوعی سیل خیز است و تاکنون خسارت‌های مالی و جانی به آن وارد شده است، کاهش خسارت‌های سیل را به همراه خواهد داشت.

اوبه کشاورزان توصیه کرد: نسبت به توسعه باغات و کاشت نهال سیاه ریشه در اراضی شیبدار اقدام کنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.